TANARCRESTIN.net
 




Forum | Regulament | Cautare | Inregistrare | Login

Nu esti conectat.

tcForum/Studiu biblic/Nelamuriri din Biblie Moderat de +Archangel+, Old  
Autor
Mesaje Pagini: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 35
emanuel
membru

Inregistat: 14/09/08

ROXANA82 a scris:

Ce rol au avut femeile despre care scrie Pavel?Ma refer la Evodia, Sintichia, Priscila, Fivi, care au facut o lucrare importanta pentru Domnul.La ce se refera Pavel cand spune ca numeste "adevarat tovaras de jug" pentru problema lor?


Adica slujeau spre folosul bisericii. A nu se intelege ca predicau.
Iar daca unele femei ar fi fost numite diaconite nu inseamna ca predica, nici macar nu inseamna ca aveau slujba cantarii.
Diacon, termen biblic, insemna simplu slujitor. Nu inseamna manager, nu inseamna director, ci slujitor, sau daca-i femeie inseamna slujnica.;) Putea fi cineva care-i ajuta pe saraci, primind diverse bunuri de la biserica si impartind acestora, puteau sa faca foc in soba daca era frig, sau sa faca curat unde se adunau pentru inchinare. daca era o familie slujitoare putea sa-si ajute sotul in slujire, in rugaciune. Evodia si sintichia sunt mentionate nu pentru buna slujba ci pentru ca nu se prea intelegeau; erau mai putin spirituale, ca si cum le-ar fi spus:"stati cuminti, nu va certati, nu distrugeti unitatea"

Tovaras de jug? Jug inseamna povoara, greu, si daca-i tovaras e unul care ajuta la greu.


Ragnarok a scris:

Fivi (sau Phoebe) era diaconita. Exista diaconite in bisericile voastre, sau functia asta e indeplinita exclusiv de barbati?

Tocmai am precizat ca nu-i functie, ci diaconia e slujba!


Din lista ta lipseste una din cele mai importante femei: Iunia - romani 16:7. Este singura femeie numita apostol de catre Pavel. Acest lucru insa a fost mascat de majoritatea traducerilor in engleza, care o transforma in barbat, spunand "Junias" in loc de "Junia". Singura problema e ca in toata antichitatea nu se poate gasi macar vreo urma a existentei unui asemenea nume.
Ai cautat in toata antichitatea? Nu trebuie sa cauti deact in Biblia ce o ai la indemana si sa vezi ca Iunia e barbat, chiar daca numele se termina cu a si-ti suna ca si cum ar fi femeie. Citeste cu atentie acordul folosit de traducator: "spuneti sanatate ...si lui Iunia. Daca era femeie zicea : si Iuniei.

Daca acesta ar fi nume feminin, atunci in Biblie mai multi barbati sunt tot femei: Osea, Elima, Barnaba,Tefania, nu? O multime de femei! Cred ca un pic de atentie la citirea Bibliei n-ar strica. Te rog sa nu te superi.

Ultima modificare de emanuel (14/11/10 22:41)


_______________________________________
Dar domnia, stapanirea si puterea tuturor imparatiilor care sunt pretutindeni sub ceruri, se vor da poporului sfintilor Celui Prea Inalt.(Daniel 7:27)

14/11/10 22:32

   
Roxana
membru

Locatie: ACASA
Inregistat: 14/03/08
Mulumesc mult Emanuel :)

_______________________________________
„Eu sunt Alfa şi Omega, Începutul şi Sfârşitul”, zice Domnul Dumnezeu, „Cel ce este, Cel ce era şi Cel ce vine, Cel Atotputernic.”


15/11/10 15:45

   
gabi
membru

Locatie: Ludus, Romania
Inregistat: 14/11/06

emanuel a scris:


Tocmai am precizat ca nu-i functie, ci diaconia e slujba!

Conform lexicului limbii romane, cuvintele slujba si functie sunt sinonime astfel ca exclamatia ta nu prea e bine fondata. Acum, ca tu vrei sa obti nuanta aceea ca defapt femeile nu ocupau un loc pe scaunele inalte de conducere ale bisericii e alta poveste, dar e legitim sa afirm ca diaconia era o functie care avea si ea o "fisa a postului".

emanuel a scris:


Ai cautat in toata antichitatea? Nu trebuie sa cauti deact in Biblia ce o ai la indemana si sa vezi ca Iunia e barbat, chiar daca numele se termina cu a si-ti suna ca si cum ar fi femeie. Citeste cu atentie acordul folosit de traducator: "spuneti sanatate ...si lui Iunia. Daca era femeie zicea : si Iuniei.

E chiar indicat sa te uiti la mai mult decat Biblia ce o ai la indemana, daca te-ai fi uitat si tu ai fi zarit ca defapt numele acesta poate la fel de bine sa desemneze si o femeie, parerile comentatorilor biblici ramanand impartite.

Si ar mai fi ceva, din cate stiu :D, la numele feminine de provenienta straina se foloseste articolul hotarat proclitic, adica ar suna "lui Jessica", nu stiu daca se mai practica regula asta, dar daca mai e valabila atunci Cornilescu ar fi putut sa foloseasca "lui" si pentru o femeie, asta doar daca luam traducerea lui ca norma de interpretare a textului biblic. :)

emanuel a scris:

Te rog sa nu te superi.

:D


ragnorok a scris:

Iunia - romani 16:7. Este singura femeie numita apostol de catre Pavel

Nu chiar, sensul constructiei episemos en..., folosita in 16:7 se traduce foarte bine si astfel> "bine vazuti inaintea" apostolilor; ceea ce nu-i incadreaza intre apostoli ci afirma doar ca apostolii ii vedeau bine.


Ragnarok a scris:

Fivi (sau Phoebe) era diaconita. Exista diaconite in bisericile voastre, sau functia asta e indeplinita exclusiv de barbati?

Ceea ce noi numim acum diacon nu mai prea potriveste cu ce era atunci un diacon. Atunci ei aveau numai activitati administrative -gen trimitere de ajutoare- dar azi un diacon are voie sa faca si sacramente sau acte de cult. Acesta este motivul pentru care diaconii la noi sunt barbati.

Ultima modificare de gabi (15/11/10 23:02)


_______________________________________
"... greutatea erudiţiei în definirea cuvintelor nu compensează slăbiciunea argumentului în chestiunile mai importante." Francis A. Schaeffer

15/11/10 22:35

Site web  
Sword
membru

Locatie: Hunedoara Romania
Inregistat: 01/02/08
Ideea este ca in lupta dintre barabati si femei de astazi. sa existe delimitarea.... ca doar este la moda.....si hai sa ne luptam..ca altceva orcum n-avem de facut. ;)

Ultima modificare de Sword (15/11/10 23:25)


_______________________________________
Cu putina credinta poti muta muntii, dar cu ceva intelepciune ii vei lasa la locul lor.

15/11/10 23:24

   
gabi
membru

Locatie: Ludus, Romania
Inregistat: 14/11/06
cum mai? ca lupta se da doar intre barbati aici :D

_______________________________________
"... greutatea erudiţiei în definirea cuvintelor nu compensează slăbiciunea argumentului în chestiunile mai importante." Francis A. Schaeffer

15/11/10 23:27

Site web  
Sword
membru

Locatie: Hunedoara Romania
Inregistat: 01/02/08
Pai da :)  da ii facuta de femei. :D

_______________________________________
Cu putina credinta poti muta muntii, dar cu ceva intelepciune ii vei lasa la locul lor.

15/11/10 23:50

   
Ragnarok
Exclus

Inregistat: 14/11/10
emanuel
"Tocmai am precizat ca nu-i functie, ci diaconia e slujba!"
Da, diaconul e un slujitor. Si?

Referitor la Iunia: "Ai cautat in toata antichitatea?"
Nu e nevoie sa caut eu, au cautat profesori universitari si nu au gasit. Daca te intereseaza subiectul, asculta aici: http://markgoodacre.org/podcasts/NTPod12.mp3
(link de pe http://podacre.blogspot.com/2009/09/nt- ... ostle.html)

"Nu trebuie sa cauti deact in Biblia ce o ai la indemana si sa vezi ca Iunia e barbat, chiar daca numele se termina cu a si-ti suna ca si cum ar fi femeie. Citeste cu atentie acordul folosit de traducator: "spuneti sanatate ...si lui Iunia. Daca era femeie zicea : si Iuniei."

Iunia nu poate fi barbat de vreme ce in toata antichitatea nu exista barbat consemnat cu numele asta, dar exista destule femei cu acest nume. Poti asculta mp3-ul de mai sus pt. argumente. In ce priveste "lui", cred ca stii ca Pavel nu scria in Romaneste ci in Greaca. In textul grecesc, nu exista nici o indicatie dpdv gramatical ca aceasta persoana este un barbat. "lui" din textul romanesc este pur si simplu presupunerea traducatorilor, ca e neaparat vorba de un barbat. Ca doar un apostol nu poate fi femeie! Nu? :)

"Daca acesta ar fi nume feminin, atunci in Biblie mai multi barbati sunt tot femei: Osea, Elima, Barnaba,Tefania, nu? O multime de femei! Cred ca un pic de atentie la citirea Bibliei n-ar strica. Te rog sa nu te superi."

Sigur ca nu ma supar. Problema e ca "Osea" si "Elima" nu exista decat in traducerea in limba Romana; Osea nu se termina cu "a" in ebraica, si nu e ca in romaneste unde mai toate numele feminine se termina cu "a". Si-apoi, "Iunia" nu e un nume in limba ebraica ca si "Osea". Nu prea vad logica argumentului tau. Te rog sa nu te superi. :) Sincer.

gabi
"Nu chiar, sensul constructiei episemos en..., folosita in 16:7 se traduce foarte bine si astfel> "bine vazuti inaintea" apostolilor; ceea ce nu-i incadreaza intre apostoli ci afirma doar ca apostolii ii vedeau bine."

Asa e, exista si aceasta posibilitate. Goodacre mentioneaza argumentul si nu e de-acord cu el, explicand si de ce. Eu sunt de-acord cu el. Pt Pavel termenul "apostol" nu e limitat la cei 12.

Ultima modificare de Ragnarok (16/11/10 06:45)


16/11/10 06:42

   
gabi
membru

Locatie: Ludus, Romania
Inregistat: 14/11/06

Ragnarok a scris:


Iunia nu poate fi barbat de vreme ce in toata antichitatea nu exista barbat consemnat cu numele asta, dar exista destule femei cu acest nume.

Sa nu ne grabim in afirmatii radicale, numele poate avea si radacini masculine, avand in vedere ca cel mai probabil e vorba de o persoana din afara sferei iudaice, ar putea avea influente latine, cel mai probabil.
Si eu sunt de parere ca e mai degraba o persoana de gen feminin, dar inca nu exista suficiente argumente pentru a demonstra raspicat asta.


Ragnarok a scris:


Asa e, exista si aceasta posibilitate. Goodacre mentioneaza argumentul si nu e de-acord cu el, explicand si de ce. Eu sunt de-acord cu el. Pt Pavel termenul "apostol" nu e limitat la cei 12.

Tu esti de acord cu Goodacre sau cu argumentul? :D

Avem aici multe probleme de intelegere. intr-o singura fraza ne lovim de 3 probleme: ce gen e Junias/Junia? cum s-ar traduce "episemos" cel mai exact? ce vrea Pavel sa zica prin "apostol", exista posibilitatea sa fie doar o familie misionara, si e foarte probabila. Asaca, chiar daca e femeie, nu e suficient sa tragem concluzia ca Pavel ne vorbeste aici de prima femeie apostol, in sensul de evanghelist, e prea indraznet zis pentru putinele certitudini ce le putem avea de aici.


_______________________________________
"... greutatea erudiţiei în definirea cuvintelor nu compensează slăbiciunea argumentului în chestiunile mai importante." Francis A. Schaeffer

16/11/10 20:36

Site web  
Roxana
membru

Locatie: ACASA
Inregistat: 14/03/08
De ce s-a botezat Domnul Isus?Exista vreo legatura intre varsta Lui si botez? de ce s-a botezat cu botezul pocaintei daca nu avea pacate? Este botezul Lui doar un exemplu pentru crestini?

_______________________________________
„Eu sunt Alfa şi Omega, Începutul şi Sfârşitul”, zice Domnul Dumnezeu, „Cel ce este, Cel ce era şi Cel ce vine, Cel Atotputernic.”


31/12/10 13:00

   
Ragnarok
Exclus

Inregistat: 14/11/10
Buna intrebare, de ce s-a botezat cu botezul pocaintei daca nu avea pacate? In celalalt thread - "A gresit Matei?" - mentionam existenta unei evolutii doctrinale observabile daca pornim de la primele carti ale NT inspre ultimele. Acelasi lucru se poate observa si in cazul botezului lui Isus din evanghelii. Avand in vedere ca din punct de vedere istoric, prima evanghelie scrisa a fost cea a lui Marcu (unii zic in jurul anului 70), dupa care urmeaza Luca si Matei (prin anii 80), si Ioan (anii 90), avem urmatoarea situatie:

1) Marcu zice simplu fara alte imbrobodeli ca Ioan boteza spre pocainta si iertarea pacatelor, si Isus, ca toti ceilalti locuitorii Iudeii si Ierusalimului, s-a prezentat si el sa fie botezat cu acest botez, si a fost botezat de Ioan. Nu intalnim nici un fel de scuze apologetice precum ca Isus de fapt nu ar fi avut nevoie de botezul pt iertarea pacatelor, asa cum intalnim in Matei. Avand in vedere ca Isus este botezat cu botezul pocaintei si iertarii pacatelor, cred ca nu este o simpla intamplare ca Marcu nu pomeneste deloc conceptia imaculata a lui Isus, care l-ar fi inzestrat cu o natura in totalitate lipsita de pacat, deci neavand nevoie de botezul lui Ioan (aluzie la Daniel, care in celalalt thread afirma ca stie el ca Marcu de fapt sugereaza in mod indirect ca Isus a fost nascut dintr-o virgina deci fara pacat; aici avem insa un contra-argument, Isus se boteaza cu un botez al iertarii *pacatelor*).

2) Urmeaza mai tarziu Luca (care zice la inceput ca a cercetat in amanunt istoria lui Isus, pentru ca multi au alcatuit istorisiri despre viata lui), care nu stie nimic de vreun protest al lui Ioan vizavi de a-l boteza sau nu pe Isus cum spune mai tarziu Matei. Insa el evita exprimarea directa a lui Marcu care mentioneaza explicit ca Isus a fost botezat de catre Ioan, si in schimb o spune intr-un mod mai indirect, ca "a fost botezat si Isus". Probabil pentru ca cel care boteaza este mai mare decat cel botezat, iar Isus nu avea cum sa fie mai prejos de Ioan in ochii lui Luca, deci o exprimare mai oblica e de preferat.

3) In Matei disconfortul crestin vizavi de ideea ca Isus era botezat cu botezul lui Ioan, (un botez al iertarii pacatelor) devine evident . El insereaza in povestire faptul ca Ioan de fapt protesteaza, spunand ca de fapt el, Ioan, are nevoie de a fi botezat de Isus, si nu invers. La care Isus il linisteste si ii spune pur si simplu ca asa trebuie sa decurga lucrurile.

4) Pe cand ajungem intr-un sfarsit la Ioan, Isus nu mai e prezentat chiar deloc ca fiind botezat, evenimentul lipseste cu desavarsire. Problema rezolvata :)


01/01/11 01:13

   
emanuel
membru

Inregistat: 14/09/08
Nu este botezul iertarii pacatelor ci botezul pocaintei spre ...
nu botezul aduce iertarea pactelor ci pocainta.

ragnarok a scris:

Urmeaza mai tarziu Luca ..., care nu stie nimic de vreun protest al lui Ioan vizavi de a-l boteza sau nu pe Isus cum spune mai tarziu Matei.

Asta de unde ai scos-o? Crezi ca toata stiinta lui Luca ein cateva pagini pe care le stie? Sau crezio ca se grabeste sa spuna tot ce stie? Am mai spus-o si in alt post, dar poate nu ai observat, fiecare dintre scriitori au pus in scrierile lor din ceea ce cunosteau doar ceea ce considerau ca sprijina eficient teza lor. Eu consider corecta alegerea lor, iar daca n-au pus un anumit lucru nu ma indreptateste sa spun ca nu il stiau, in consecinta nu voi intra in contradictii de genul ba trebuia, ba nu trebuia, iar afirmatii de genu: 'daca nu a pus inseamna ca nu stia, nu cred ca sunt corecte, astfel de concluzii trag babele care stau la barfa pe marginea santului, nu oameni care studiaza si conchid pe baza probelor.

Dupa cum studiezi tu si afirmi "in diagonala" nu ma mira concluzii care de care mai nastrusnice.

Ultima modificare de emanuel (01/01/11 10:54)


_______________________________________
Dar domnia, stapanirea si puterea tuturor imparatiilor care sunt pretutindeni sub ceruri, se vor da poporului sfintilor Celui Prea Inalt.(Daniel 7:27)

01/01/11 10:44

   
Ragnarok
Exclus

Inregistat: 14/11/10

ragnarok a scris:


Urmeaza mai tarziu Luca ..., care nu stie nimic de vreun protest al lui Ioan vizavi de a-l boteza sau nu pe Isus cum spune mai tarziu Matei.



emanuel a scris:


Asta de unde ai scos-o? Crezi ca toata stiinta lui Luca ein cateva pagini pe care le stie?


Am scos-o din ceea ce Luca scrie la inceputul evangheliei lui dupa cum am si scris initial, insa tu ai scos fraza respectiva cand m-ai citat (ciudata coincidenta :) ):


eu a scris:


Urmeaza mai tarziu Luca (care zice la inceput ca a cercetat in amanunt istoria lui Isus, pentru ca multi au alcatuit istorisiri despre viata lui), care nu stie nimic de vreun protest al lui Ioan


De vreme ce Luca a facut cercetari amanuntite asupra vietii lui Isus, rezulta ca ceea ce urmeaza e rezultatul acestor cercetari amanuntite. Nu exista nici un indiciu ca Luca stie mai mult decat scrie, ba din contra:


Luca a scris:


am găsit şi eu cu cale, prea alesule Teofile, după ce am făcut cercetări cu deamănuntul asupra tuturor acestor lucruri dela inceputul lor, să ţi le scriu în şir unele după altele



 
Sau crezio ca se grabeste sa spuna tot ce stie?


Sa ramanem la subiect, graba sau negraba, nu are nici o legatura.



Am mai spus-o si in alt post, dar poate nu ai observat, fiecare dintre scriitori au pus in scrierile lor din ceea ce cunosteau doar ceea ce considerau ca sprijina eficient teza lor.


Ai spus-o despre Marcu si ti-am raspuns aratand unde gresesti, poate nu ai observat? Iar in ce-l priveste pe Luca, gresesti din nou, vezi mai sus. Nici un scriitor dintre cei trei (Marcu, Matei, Luca) nu furnizeaza vreun indiciu ca ar stii mai mult decat scriu, deci a afirma contrariul este lipsit de orice temei real.



Eu consider corecta alegerea lor, iar daca n-au pus un anumit lucru nu ma indreptateste sa spun ca nu il stiau, in consecinta nu voi intra in contradictii de genul ba trebuia, ba nu trebuia, iar afirmatii de genu: 'daca nu a pus inseamna ca nu stia, nu cred ca sunt corecte, astfel de concluzii trag babele care stau la barfa pe marginea santului, nu oameni care studiaza si conchid pe baza probelor.


Frumos limbaj, indirect ma faci baba care stau la barfa la marginea santului - te-ai enervat emanuel? :D E clar ca nu esti familiarizat cu lucrari de istorie asupra crestinismului timpuriu.



Dupa cum studiezi tu si afirmi "in diagonala" nu ma mira concluzii care de care mai nastrusnice.


Pai am invatat de la oameni de marca, precum John P. Meier, autor al magistralei serii asupra
istoricitatii lui Isus, "A Marginal Jew": http://www.amazon.com/Marginal-Jew-Reth ... pd_sim_b_1

Discutand caracterul istoric al botezul lui Isus administrat de Ioan, Meier argumenteaza in favoarea acestui caracter utilizand criteriul discomfortului. Ce am spus eu in postul meu initial poate fi gasit in volumul 2 (A Marginal Jew: Rethinking the Historical Jesus, Vol. 2 - Mentor, Message, and Miracles), pagina 101:

http://picasaweb.google.com/histudeb/Is ... directlink

Meier e un erudit de prima clasa cu care tu nu poti spera sa te compari vreodata, de aceea exprimari de genul "studiu in diagonala" si "concluzii care de care mai nastrusnice" se potrivesc ca nuca-n perete :)

Ultima modificare de Ragnarok (02/01/11 00:37)


01/01/11 23:59

   
emanuel
membru

Inregistat: 14/09/08

Ragnarok a scris:

...De vreme ce Luca a facut cercetari amanuntite asupra vietii lui Isus, rezulta ca ceea ce urmeaza e rezultatul acestor cercetari amanuntite. Nu exista nici un indiciu ca Luca stie mai mult decat scrie, ba din contra:
... Nici un scriitor dintre cei trei (Marcu, Matei, Luca) nu furnizeaza vreun indiciu ca ar stii mai mult decat scriu, deci a afirma contrariul este lipsit de orice temei real.

:D :D :D :D :D :D


...E clar ca nu esti familiarizat cu lucrari de istorie asupra crestinismului timpuriu.
aici vorbim de nelamuriri in biblie , nu de ce stiu  sau nu, din istorie.


Pai am invatat de la oameni de marca, precum John P. Meier, autor al magistralei serii asupra
istoricitatii lui Isus, "A Marginal Jew": http://www.amazon.com/Marginal-Jew-Reth ... pd_sim_b_1

Discutand caracterul istoric al botezul lui Isus administrat de Ioan, Meier argumenteaza in favoarea acestui caracter utilizand criteriul discomfortului. Ce am spus eu in postul meu initial poate fi gasit in volumul 2 (A Marginal Jew: Rethinking the Historical Jesus, Vol. 2 - Mentor, Message, and Miracles), pagina 101:

Era onest sa indici sursa la inceput nu sa-ti insusesti niste afirmatii pe care nu le intelegi; iar acum cand ti-ai dat seama de gafa cauti sa te sprijini de bastonul lui John Meier, fara sa-ti dai seama ca nu te sprijina suficient. Si pe Meier l-ai citit tot in diagonala? :D :D :D


Meier e un erudit de prima clasa cu care tu nu poti spera sa te compari vreodata, de aceea exprimari de genul "studiu in diagonala" si "concluzii care de care mai nastrusnice" se lovesc ca nuca-n perete :)


Un ditamai erudit nu mai are nevoie sa i se faca publicitate, sau crezi ca-i prea obscur?


_______________________________________
Dar domnia, stapanirea si puterea tuturor imparatiilor care sunt pretutindeni sub ceruri, se vor da poporului sfintilor Celui Prea Inalt.(Daniel 7:27)

02/01/11 00:37

   
Ragnarok
Exclus

Inregistat: 14/11/10

Ragnarok a scris:

...De vreme ce Luca a facut cercetari amanuntite asupra vietii lui Isus, rezulta ca ceea ce urmeaza e rezultatul acestor cercetari amanuntite. Nu exista nici un indiciu ca Luca stie mai mult decat scrie, ba din contra:

Luca a scris:


am găsit şi eu cu cale, prea alesule Teofile, după ce am făcut cercetări cu deamănuntul asupra tuturor acestor lucruri dela inceputul lor, să ţi le scriu în şir unele după altele

... Nici un scriitor dintre cei trei (Marcu, Matei, Luca) nu furnizeaza vreun indiciu ca ar stii mai mult decat scriu, deci a afirma contrariul este lipsit de orice temei real.



emanuel a scris:


:D :D :D :D :D :D


Bravo, un raspuns foarte gandit si plin de substanta :)



Un ditamai erudit nu mai are nevoie sa i se faca publicitate, sau crezi ca-i prea obscur?


Idem :)




aici vorbim de nelamuriri in biblie , nu de ce stiu  sau nu, din istorie.


Iar biblia vine din istorie, si e obiect de studiu pentru ea.



Era onest sa indici sursa la inceput nu sa-ti insusesti niste afirmatii pe care nu le intelegi; iar acum cand ti-ai dat seama de gafa cauti sa te sprijini de bastonul lui John Meier, fara sa-ti dai seama ca nu te sprijina suficient. Si pe Meier l-ai citit tot in diagonala?


Se indica sursa daca se citeaza, deci nu era cazul. Sunt reflectii asupra ceea ce spune biblia, valabile indiferent ca le-a spus Meier sau nu.

Afirmatiile pe care le faci sunt evident gresite. Nu e vorba de nici o gafa, doar poate in imaginatia ta. Nu ma sprijina suficient Meier, sau habar n-ai tu despre ce vorbesti? Mi-ai citit postul in diagonala?

De fapt ce-ar fi sa adresezi substanta argumentelor prezentate, in loc sa faci asemenea comentarii superficiale?

Ultima modificare de Ragnarok (02/01/11 00:53)


02/01/11 00:43

   
Roxana
membru

Locatie: ACASA
Inregistat: 14/03/08
Pana la urma ....de ce s-a botezat Isus?

_______________________________________
„Eu sunt Alfa şi Omega, Începutul şi Sfârşitul”, zice Domnul Dumnezeu, „Cel ce este, Cel ce era şi Cel ce vine, Cel Atotputernic.”


05/01/11 16:18

   
FiicaDeRege
membru

Locatie: ascunsa in Dumnezeu
Inregistat: 03/11/08
Matei 3:15 - "Drept răspuns, Isus i-a zis: „Lasă-Mă acum, căci aşa se cade să împlinim tot ce trebuie împlinit.” Atunci Ioan L-a lăsat."
Cred ca Domnul Isus a vrut sa fie un model.


_______________________________________
Inima mea este Templul Lui.

05/01/11 16:42

   
+Archangel+
Moderator

Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
Matei 17:
24 Cand au ajuns in Capernaum, cei ce strangeau darea pentru Templu au venit la Petru si i-au zis: "Invatatorul vostru nu plateste darea?" 
25 "Ba da", a zis Petru. Si, cand a intrat in casa, Isus i-a luat inainte si i-a zis: "Ce crezi, Simone? Imparatii pamantului de la cine iau dari sau biruri? De la fiii lor sau de la straini?" 
26 Petru I-a raspuns: "De la straini." Si Isus i-a zis: "Asadar, fiii sunt scutiti. 
27 Dar, ca sa nu-i facem sa pacatuiasca, du-te la mare, arunca undita si trage afara pestele care va veni intai; deschide-i gura si vei gasi in ea o rubla pe care ia-o si da-le-o lor, pentru Mine si pentru tine."


_______________________________________
A sti nu inseamna a fi!

06/01/11 10:23

   
edi.theraven
membru

Locatie: me
Inregistat: 26/10/08
Unde scrie in Biblie, unde spune Isus ca mai mare au nevoie cei necredinciosi sa li se predice Evenghelia? Sau ca nu este nimic ne la locul lui sa fii intre pacatosi cand le predici Evanghelia. Ceva de genul.


le : am gasit, cred ca asta era

11.     Şi văzând fariseii, au zis ucenicilor: Pentru ce mănâncă Învăţătorul vostru cu vameşii şi cu păcătoşii?
12.     Şi auzind El, a zis: Nu cei sănătoşi au nevoie de doctor, ci cei bolnavi.
13.     Dar mergând, învăţaţi ce înseamnă: Milă voiesc, iar nu jertfă; că n-am venit să chem pe drepţi, ci pe păcătoşi la pocăinţă.


Ultima modificare de edi.theraven (07/01/11 10:13)


07/01/11 09:58

Site web  
Roxana
membru

Locatie: ACASA
Inregistat: 14/03/08
Revin la intrebarea mea cu botezul lui Isus,stim ca s-a botezat la 30 de ani; varsta la care un levit isi incepea lucrarea, dar la care un barbat era considerat matur..corect?Vreau explicatii.. :) Multumesc

_______________________________________
„Eu sunt Alfa şi Omega, Începutul şi Sfârşitul”, zice Domnul Dumnezeu, „Cel ce este, Cel ce era şi Cel ce vine, Cel Atotputernic.”


14/01/11 13:22

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
Pai s-a botezat la varsta asta pentru ca nu era ortodox. daca era de-al nostru, era botezat de mic. :D :D :D

_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

14/01/11 14:25

   
Roxana
membru

Locatie: ACASA
Inregistat: 14/03/08

OLD TRAIAN a scris:

Pai s-a botezat la varsta asta pentru ca nu era ortodox. daca era de-al nostru, era botezat de mic. :D :D :D



..fortat :D


_______________________________________
„Eu sunt Alfa şi Omega, Începutul şi Sfârşitul”, zice Domnul Dumnezeu, „Cel ce este, Cel ce era şi Cel ce vine, Cel Atotputernic.”


14/01/11 14:27

   
valeriu
membru

Locatie: romania, maramures
Inregistat: 02/01/11
Permiteţi să intervin?

Cred că Isus nu avea nevoie neapărat de acel botez. Botezul Său a fost un semn de începere a lucrării Sale, pentru care venise pe pământ. Până atunci, locuia cu părinţii Săi. Un alt motiv pentru care Isus insista să fie botezat de către Ioan era cel relatat în Ioan 1:33 şi 34.

Ioan 1:33  Eu nu-L cunoşteam; dar Cel ce m-a trimis să botez cu apă, mi-a zis: „Acela peste care vei vedea Duhul pogorându-Se şi oprindu-Se, este Cel ce botează cu Duhul Sfânt.”
34  Şi eu am văzut lucrul acesta, şi am mărturisit că El este Fiul lui Dumnezeu.”

Prin botezul Său, Isus a demostrat că este Fiul lui Dumnezeu. Era prima mărturisire de acest fel.


14/01/11 19:28

   
emma_mada
membru

Locatie: Craiova
Inregistat: 20/10/10
Se pricepe cineva sa imi spuna de ce lui Dumnezeu I-a parut rau ca l-a creat pe om? Din moment ce El este atotstiutor, nu stia ca omul va pacatui si se va departa de El? Iar daca stia, de ce S-a mai cait?

_______________________________________
"Deschide-mi ochii, ca sa vad lucrurile minunate ale Legii Tale!" Psalmul 119:18

24/01/11 09:21

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
Cand i-a parut rau? Inainte de potop?

_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

24/01/11 10:40

   
+Archangel+
Moderator

Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
Cred ca in acel verset se incearca exprimarea sentimentelor lui Dumnezeu astfel incat cititorul uman sa inteleaga prin prisma propriilor sentimente. Cu siguranta este mult mai mult decat atat dar o altfel de descriere ne-ar baga complet in ceata pe cand nu acesta este scopul Bibliei.

Dumnezeu a regretat ca l-a facut pe om din cauza pedepsei pe care urma sa i-o aplice. Dumnezeu nu se bucura cand pedepseste pe cineva. In ce priveste cainta, mi se pare ca traducerea engleza e mai potrivita: I-a indurerat inima.

Pacatul omului nu era ceva surprinzator dar asta nu facea situatia cu nimic mai putin dureroasa pentru El.


_______________________________________
A sti nu inseamna a fi!

24/01/11 10:40

   
Pagini: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 35    



Felicitari Craciun, Felicitari cu ocazia Craciunului si Anului Nou, Felicitari electronice de sarbatori, Felicitari cu mesaj crestin Nasterea Domnului, Mesaje sarbatori de iarna, Urari de Anul nou, Urari sarbatori
felicitari electronice mesaj inviere felicitari sfintele pasti felicitare online pentru pasti felicitari crestine cu mesaj din Biblie felicitare cu mesaj de inviere felicitare cu mesaj de inviere felicitare crestina verset biblic inviere
Mergeti la
Powered by PunBB
© Copyright '02-'04 Rickard Andersson




© 2005-2018 TANARCRESTIN.net