TANARCRESTIN.net
 




Forum | Regulament | Cautare | Inregistrare | Login

Nu esti conectat.

tcForum/Legalism si traditionalism bisericesc ?/Sabatul si/sau Ziua Domnului Moderat de +Archangel+, Old  
Autor
Mesaje Pagini: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

zambezi a scris:

hai sa o dam in offtopic in lipsa argumentelor, sa para ca nu racim gura de pomana.
Vrei nu vrei, Codex Sinaiticus e momentan cea mai de incredere sursa cand vine vorba despre Epistole. ( sursa )
Nu înţeleg de ce mi-ai dat linkul? Acolo nu apare Evrei 4,9 în lista omisiunilor ori "adăugirilor". Codex Sinaiticus este de referinţă datorită faptului că e cea mai veche Biblie completă. Şi ca să nu ne mai răcim gura de pomană, şi să încheiem offtopic-ul, textul original grecesc prezentat în cele 3 Codexuri corespunde traducerii actuale corecte.
Rămâne deci sabbatism (serbarea zilei de sâmbătă)pentru poporul lui Dumnezeu.


zambezi a scris:

Vad ca spui cam multe, dar cam putine la subiect ;) Si nu am sa mai repet ce am zis, cu vreo 2 postari mai sus, despre care din zile le onorau in mod deosebit primii crestini la inceput. :)
Primii creştini respectau legea în vigoare: Decalogul. Ai cunoştinţă să se fi schimbat această Lege?


zambezi a scris:

poate n-ar fi rau sa arunci o privire aici:
Study Bible Isaiah 58:13
pentru a vedea ca lucrurile stau putintel altfel decat a-i dori matale, nefiind vorba in versetul citat de tine despre Ziua Domnului.
Iar link-uri care nu zic nimic? De ce mă trimiţi la Septuaginta şi nu la originalul ebraic (http://www.scripture4all.org/OnlineInte ... /isa58.pdf)?
În fine... ambele versiuni vorbesc nu de "Ziua Domnului", ci mai mult: de Ziua Lui Cea Sfântă!


zambezi a scris:

De altfel peste tot in Biblie unde apare scris Ziua Domnului, e vorba despre Ziua Judecatii, un timp viitor si nu o zi de odihna a saptamanii: Is. 13:6, 9; Ezec. 30:3; Ioel 2:1, 2, 11, 30, 31; Mal. 4:1, 5., 1 Cor. 1:8; 5:5; 2 Cor. 1:14; Filip. 1:6, 10; 2:16
Corect. Dar nu despre asta era voba. Eu nu la "ziua Domnului cea înfricoşată" a venirii Lui m-am referit, ci la ziua când El S-a odihnit, ziua pe care a sfinţit-o şi pe care a binecuvântat-o. Sper că ai înţeles acest lucru.


zambezi a scris:

Din partea mea eu nu am nici o problema in a inchina 1 zi pe saptamana Domnului, ba chiar mai multe caci El le merita pe toate, dar sa vina cineva si sa-mi spuna ca pot sa fac acest lucru doar tinand sambata, ca asa a inteles el si fara sa aduca argumente viabile, mi se pare in afara oricarei discutii.
Iar discutăm pe lângă. Desigur Dumnezeu merită să ne închinăm Lui în toate zilele, dar numai una -care nu întâmplător o numeşte a şaptea- este binecuvântată şi sfinţită de El. Aceasta a 7-a este Ziua Domnului şi nu întâia [a săptămânii].

10/02/13 03:36

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Vechiul Testament nu il avem fara Noul Testament.
Daca era relevant pentru mantuire nu mai era nevoie de Noul Testament.
Daca s-a intamplat sa avem Noul Testament asta ne arata implinirea VT.
Ni se spun multe norme de viata, dar nu ni se spune ca trebuie sa tinem sambata. Asa ca nu poti tu sa interpretezi mai bine cerintele VT in epoca harului decat au facut-o apostolii. Cred ca recunosti asta, nu?

O singură întrebare de bun simţ: crezi că apostolii au călcat Decalogul? Că ni se spune sau nu în NT cum au procedat, chiar crezi că au călcat conştient, deliberat şi argumentat vreuna din cele 10 porunci?


10/02/13 03:46

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

...O singură întrebare de bun simţ: crezi că apostolii au călcat Decalogul? Că ni se spune sau nu în NT cum au procedat, chiar crezi că au călcat conştient, deliberat şi argumentat vreuna din cele 10 porunci?


E de bun simt sa nu deviem discutia.
Nu se pune in discutie ce au tinut apostolii, evrei fiind, ci ce au propovaduit ei neevreilor dintre care suntem noi.

LE. inca ceva: nu mai posta concecutiv; chiar daca raspunzi la doua posturi, scrie in acelasi mesaj. Asta cred ca stii cum se face, nu?


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

10/02/13 15:09

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

E de bun simt sa nu deviem discutia.
Nu se pune in discutie ce au tinut apostolii, evrei fiind, ci ce au propovaduit ei neevreilor dintre care suntem noi.
Încercăm să nu deviem, deci reformulez întrebarea:
Apostolii (fiind evrei) au ţinut sâmbăta, dar ei au recomandat neamurilor să ţină duminica (sau de la caz, să nu ţină nicio zi pe săptămână)? Deci ei n-au călcat porunca a IV-a, dar i-au învăţat pe alţii s-o calce? Cum sună acum?... Cred că mai dezastruos...


Old a scris:

LE. inca ceva: nu mai posta concecutiv; chiar daca raspunzi la doua posturi, scrie in acelasi mesaj. Asta cred ca stii cum se face, nu?
Ştiu, dar n-am vrut să amestec subiectele. Facem economie de spaţiu?

10/02/13 15:38

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

Încercăm să nu deviem, deci reformulez întrebarea:
Apostolii (fiind evrei) au ţinut sâmbăta, dar ei au recomandat neamurilor să ţină duminica (sau de la caz, să nu ţină nicio zi pe săptămână)? Deci ei n-au călcat porunca a IV-a, dar i-au învăţat pe alţii s-o calce? Cum sună acum?... Cred că mai dezastruos...

E bine cum reformulezi intrebarea, numai ca nu putem raspunde cu intrebari ci cu raspunsuri daca avem. Daca nu sunt raspunsuri atunci putem sa ne dam cu presupusul; cu ce credem noi ca s-ar fi intamplat.
Ei, Biblia ne spune ce au spus, nu ce nu au spus. Nu ne arata ca apostolii le-au recomandat macar sa tina sambata.
Este uimitor ca in timp ce la alte lucruri, marunte unele, apostolii au avut recomandari, dar in privinta sambetei daca trebuia neaparat tinuta aici a fost unanimitate. Vezi, aici e problema.
Evreilor, clar ca nu trebuia sa le spuna, dar, erau multe biserici dintre neamuri carora nu gasim in Biblie ca le-a spus. Cred ca stii ca ce zi tineau neamurile, nu? Nu li s-a spus, cel putin in evidentele ce le avem, sa tina sambata.
In plus, nu toate bisericile dintre neamuri aveau scripturi ale Vechiului Testament.
Deci?


Facem economie de spaţiu?

Uneori e nevoie, nu doar de spatiu ci si de timpul celo ce urmaresc postarile. Daca sunt in aceeasi zi, trebuie puse in acelasi loc daca nu a mai postat cineva intre timp.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

10/02/13 16:32

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Biblia ne spune ce au spus, nu ce nu au spus.
Bun, hai să facem economie de spaţiu şi de timp. Am arătat deja textul (Evrei 4,9) ce le-a spus: că rămâne deci sâmbăta pentru poporul lui Dumnezeu. Poporul lui Dumnezeu fiind Creștinătatea (la data aceea Israel era deja lepădat ca popor).

Acum te rog concret, arată-mi ce le-a spus privitor la duminică. Dacă cumva mai e cazul, căci Decalogul prevede clar doar o zi pe săptămână (a 7-a), nu două, restul de 6 fiind lucrătoare.
Carte, capitol, verset. Mulțumesc.


10/02/13 17:11

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

Bun, hai să facem economie de spaţiu şi de timp. Am arătat deja textul (Evrei 4,9) ce le-a spus: că rămâne deci sâmbăta pentru poporul lui Dumnezeu. Poporul lui Dumnezeu fiind Creștinătatea (la data aceea Israel era deja lepădat ca popor).

E epistola catre neamuri sau catre evrei?
Vorbeam de locuri unde sambata este poruncita neamurilor.
O sa putem reveni si la continutul epistolei catre evrei, dar acuma ne intereseaza porunca data neevreilor.
Nu mai evada.

Acum te rog concret, arată-mi ce le-a spus privitor la duminică.

Ti-am zis ceva de duminica? Pai tu la ce ma contrazici? La ce n-am zis?



Dacă cumva mai e cazul, căci Decalogul prevede clar doar o zi pe săptămână (a 7-a), nu două, restul de 6 fiind lucrătoare.
Carte, capitol, verset. Mulțumesc.

Gata, nu mai fugi; hai la ce s-a scris neamurilor. Pentru ca acolo poate sa arate cum s-a rezolvat daca ar fi fost problema.

Iar daca nu s-a scris nu putem spune ca si cand s-ar fi scris.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

10/02/13 22:17

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

E epistola catre neamuri sau catre evrei?
Vorbeam de locuri unde sambata este poruncita neamurilor.
O sa putem reveni si la continutul epistolei catre evrei, dar acuma ne intereseaza porunca data neevreilor.
Nu mai evada.
Cu câtă uşurinţă vorbeşti de evadare! Dacă am merge pe principiul tău, am scoate din Biblie întreg Vechiul Testament (că e pentru evrei), epistola către Evrei (că e...) şi de fapt epistola către Romani (că noi suntem români, nu romani), epistolele către Corinteni (că noi nu suntem greci), etc. etc.
De ce nu mi-ai comentat fraza:

rămâne deci sâmbăta pentru poporul lui Dumnezeu. Poporul lui Dumnezeu fiind Creștinătatea (la data aceea Israel era deja lepădat ca popor).

Căci tocmai acolo era esenţa!Biblia este scrisoarea lui Dumnezeu adresată tuturor oamenilor, fără deosebire. Cu atât mai mult epistolele pauline scrise la data când nu mai exista "poporul ales Israel", decât după spirit. Nu e cazul să divagăm privitor la "conţinutul epistolei către evrei", dar dacă o analizăm, cam multe principii ar trebui să scoatem din religia noastră îndepărtând-o...


Old a scris:

Ti-am zis ceva de duminica? Pai tu la ce ma contrazici? La ce n-am zis?
Fraza mea continua anticipând şi această "evadare, fugă" a ta... Dacă nu ai argument scripturistic pentru duminică, poate ai pentru altă zi, ori pentru niciuna. Deşi mă îndoiesc că ai avea ca zi de odihnă, cult, împărtăşire cu fraţii o altă zi a săptămânii (ori niciuna).

Nu poţi îndepărta o poruncă Dumnezeiască aşa simplist... În mod normal ar trebui să demonstrezi mai întâi că Decalogul s-a desfiinţat şi abia apoi că a fost înlocuit cu altceva.
Deci, dacă nu ai niciun argument scripturistic împotriva poruncii a IV-a, ea rămâne în vigoare.

Ultima modificare de didymus (11/02/13 06:26)


11/02/13 06:24

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

Nu poţi îndepărta o poruncă Dumnezeiască aşa simplist... În mod normal ar trebui să demonstrezi mai întâi că Decalogul s-a desfiinţat şi abia apoi că a fost înlocuit cu altceva.
Deci, dacă nu ai niciun argument scripturistic împotriva poruncii a IV-a, ea rămâne în vigoare.

Inainte de a-ti demonstra eu ca s-a desfiintat trebuie sa-mi demonstrezi tu ca a existat pentru noi neamurile. Ce nu a existat nu are cum sa fie desfiintat. Deci, intai demonstreaza ca a fost data pentru noi!


Căci tocmai acolo era esenţa!Biblia este scrisoarea lui Dumnezeu adresată tuturor oamenilor, fără deosebire. Cu atât mai mult epistolele pauline scrise la data când nu mai exista "poporul ales Israel", decât după spirit.

Nu e epistola catre poporul israel, ci catre evrei. Evrei existau, deci...?


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

11/02/13 07:19

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Inainte de a-ti demonstra eu ca s-a desfiintat trebuie sa-mi demonstrezi tu ca a existat pentru noi neamurile. Ce nu a existat nu are cum sa fie desfiintat. Deci, intai demonstreaza ca a fost data pentru noi!
Vrei cumva să sugerezi că pentru noi (neamurile, creştinii)nu s-au dat poruncile: "să nu ucizi", "să nu furi", "să nu minţi", etc.?
Cât despre sâmbătă, o zice Hristos în clar:

"Apoi le -a zis: ,,Sabatul a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru Sabat" (Marcu 2,27)

Reţine: pentru om, nu pentru evreu.


Old a scris:

Nu e epistola catre poporul israel, ci catre evrei. Evrei existau, deci...?
Evreii mai aveau cumva un statut special? Epistola către Evrei face parte din Biblia creştinilor, nu din Torah evreilor.

11/02/13 08:53

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

...
"Apoi le -a zis: ,,Sabatul a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru Sabat" (Marcu 2,27)

Reţine: pentru om, nu pentru evreu.

Vorbea cu evreii nu cu neamurile. Evreii erau oameni, de asta le spune: sabatul a fost pentru om. Nu le putea spune:sabatul a fost pentru evrei. De aceea, argumentul tau nu sta in picioare.



Evreii mai aveau cumva un statut special? Epistola către Evrei face parte din Biblia creştinilor, nu din Torah evreilor.

Biblia crestinilor are acum si Vechiul Vestament, si epistola catre evrei. Atunci nu.
Pentru multi crestini dintre neamuri Biblia era predicarea, si cate-o epistola trimisa lor. epistola catre evrei era adresata evreilor, de asta ii zice asa.

Noi vorbim despre ce au fost invatati crestinii dintre neamuri.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

11/02/13 09:07

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Vorbea cu evreii nu cu neamurile.
Am mai spus o dată şi mă văd nevoit să repet: cam tot ce a a vorbit Isus, a vorbit către evrei. Înseamnă că pentru noi nu e valabil? Ce-ar rămâne din Biblie dacă am scoate toate dialogurile către evrei? Deci hotăreşte-te: accepţi tot ce a spus Isus, ori doar ce a spus către neamuri?



Old a scris:

Noi vorbim despre ce au fost invatati crestinii dintre neamuri.
Observ că le acorzi evreilor un statut special. Evreii creştinaţi nu erau creştini şi ei? Nu aveau aceleaşi reguli? Învăţătura adresată direct lor în epistole nu e valabilă şi pentru noi, cei dintre neamuri?
Ontopic: Rămâne deci sâmbăta pentru poporul lui Dumnezeu, ori doar pentru poporul evreu?


11/02/13 09:31

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

Am mai spus o dată şi mă văd nevoit să repet: cam tot ce a a vorbit Isus, a vorbit către evrei. Înseamnă că pentru noi nu e valabil? Ce-ar rămâne din Biblie dacă am scoate toate dialogurile către evrei? Deci hotăreşte-te: accepţi tot ce a spus Isus, ori doar ce a spus către neamuri?

O dai asa la global , la "tot" ce a spus, dar acuma nu ne ocupam de tot aici, ci aici ne ocupam de sambata.
Daca-i vorba de sambata Domnul Isus nu poruncit in legatura cu aceasta nici macar evreilor; cu atat mai putin neamurilor. Afirmatia de care zici era pusa nu ca sa cheme la pazirea sambetei, ci sa justifice o nepazire a sambetei, cel putin aparenta.
Deci nu ne spune ca trebuie sa pazim sambata.

Am mai spus-o si o mai spun: nu fugi la generalizari! Ramai pe detaliu, pentru ca e foarte important sa intelegem clar.



Old a scris:

Observ că le acorzi evreilor un statut special.

Au avut un statut special. Au fost leaganul crestinismului. Nu putem sa nu observam asta.

Evreii creştinaţi nu erau creştini şi ei? Nu aveau aceleaşi reguli? Învăţătura adresată direct lor în epistole nu e valabilă şi pentru noi, cei dintre neamuri?
Ontopic: Rămâne deci sâmbăta pentru poporul lui Dumnezeu, ori doar pentru poporul evreu?

E bine sa vedem cum si cui a fost adresata initial, nu cui o atribuim noi acuma ca s-ar aplica.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

11/02/13 11:43

   
+Archangel+
Moderator

Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06

didymus a scris:


+Archangel+ a scris:

Originalul s-ar traduce cam asa: "Asadar, ramane Sabatul pentru poporul lui Dumnezeu."

Cornilescu nu cred ca a denaturat sensul. Pentru ca se intelege din original ca Sabatul se extinde peste toata viata omului care vine la Dumnezeu adica peste toate zilele lui.


Aici nu merge după cum crezi, ci după cum zice originalul. E pentru a treia oară că trebuie să se spună: în textul paulin se face distincţia între sabat şi odihnă. Acel unic σαββατισμός e diferit categoric de "odihna" din celelalte versete. Iată o veriune mult mai apropiată de original:

"Deci dar rămâne încă repaus de Sâmbătă, pentru poporul lui Dumnezeu." (Evrei 4,9 - versiunea Nitzulescu)

"Inca" ala e bagat din burta. Nu apare in original. Dar trecem si peste asta. Tot mi se pare ca textul vorbeste despre un Sabat generalizat avand in vedere ca vorbeste despre "odihna lui Dumnezeu" in care suntem chemati sa intram. Nu cred ca Isus a spus "Veniti la mine toti cei truditi si impovarati si Eu va voi da odihna... Sambata".

Si ca s-o lamurim si cu Decalogul si cu Legea:
Coloseni 2:14   
A sters zapisul cu poruncile lui, care statea impotriva noastra si ne era potrivnic, si l-a nimicit, pironindu-l pe cruce.


_______________________________________
A sti nu inseamna a fi!

11/02/13 12:31

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

O dai asa la global , la "tot" ce a spus, dar acuma nu ne ocupam de tot aici, ci aici ne ocupam de sambata.
Daca-i vorba de sambata Domnul Isus nu poruncit in legatura cu aceasta nici macar evreilor; cu atat mai putin neamurilor. Afirmatia de care zici era pusa nu ca sa cheme la pazirea sambetei, ci sa justifice o nepazire a sambetei, cel putin aparenta.
Deci nu ne spune ca trebuie sa pazim sambata.

Am mai spus-o si o mai spun: nu fugi la generalizari! Ramai pe detaliu, pentru ca e foarte important sa intelegem clar.
Prezbitere, mă uimeşti! Tu cum interpretezi Biblia, secvenţial, ori per ansamblu? Dacă un text ţi se pare ambiguu, nu studiezi şi alte versete ce se referă la acelaşi subiect?
Mă uimeşti de asemenea în legătură cu afimaţia lui Isus. Cum adică justifica o aparentă nepăzire a sâmbetei? Susţii acuzaţia fariseilor că Isus călca sâmbăta? Hristos a fost dat la moarte pe drept ca un hulitor şi ca un călcător al Legii? Vezi unde duce această încăpăţânare de respingere a Legii (mai exact a poruncii a IV-a)? În final la respingerea lui Hristos! Şi să nu crezi că folosesc vorbe mari...


+Archangel+ a scris:

"Inca" ala e bagat din burta. Nu apare in original. Dar trecem si peste asta.
Nitzulescu a tradus cum a putut mai bine, orice traducere e perfectibilă. Probabil s-a gândit că dacă "rămâne", atunci înseamnă că a existat şi evident "rămâne încă". Dar cum zici, putem trece peste că nu modifică sensul frazei. 


+Archangel+ a scris:

Tot mi se pare ca textul vorbeste despre un Sabat generalizat avand in vedere ca vorbeste despre "odihna lui Dumnezeu" in care suntem chemati sa intram.
Vezi, iarăşi acest "mi se pare"! Nu putem să ne luăm după impresii de moment, subiective şi afectate de prejudecăţi confesionale. Este mai mult decât evident că Pavel a folosit cele două expresii diferite (katapausis şi sabbatismos)tocmai ca să diferenţieze odihna de sabat (în sensul de sâmbătă). Termenul [σαββατισμός] este unic atât în Biblie cât şi în literatura clasică greacă până în sec.II cu o singură posibilă excepţie (în Moralia lui Plutarh). Unii (Moulton şi Milligan în Vocabulary of the Greek New Testament) chiar au tras concluzia că Pavel a creat special acest termen când a scris epistola.


+Archangel+ a scris:

Nu cred ca Isus a spus "Veniti la mine toti cei truditi si impovarati si Eu va voi da odihna... Sambata".
Sunt de acord cu tine. Odihna de care vorbeşte Isus (Mat.11,28)este odihna spirituală [άναπαύσω]din aceeaşi familie cu odihna mântuirii [κατάπαυσις] din Evrei 3 şi 4. Exclus odihna zilei de sâmbătă.
Despre asta discutăm de câteva zile bune şi văd că nu putem depăşi momentul.


+Archangel+ a scris:

Si ca s-o lamurim si cu Decalogul si cu Legea:
Coloseni 2:14   
A sters zapisul cu poruncile lui, care statea impotriva noastra si ne era potrivnic, si l-a nimicit, pironindu-l pe cruce.
Intrăm aici într-un alt subiect spinos şi departe de lămurire, ne încurcăm mai rău. În primul rând pentru că zapisul, zapisca (arhaism din slavonismul запишу)înseamnă document scris de mână, aşa cum apare şi în originalul grecesc [χειρόγραφον]. Acest cheirografon care "stătea împotriva noastră" era aşezat lângă chivot, nu în chivot ca Decalogul:

"Luaţi cartea aceasta a legii, şi puneţi-o lîngă chivotul legămîntului Domnului, Dumnezeului vostru, ca să fie acolo ca martoră împotriva ta." (Deut.31,26)

Ultima modificare de didymus (11/02/13 20:24)


11/02/13 20:20

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

Tu cum interpretezi Biblia, secvenţial, ori per ansamblu? Dacă un text ţi se pare ambiguu, nu studiezi şi alte versete ce se referă la acelaşi subiect?

Invatatura Bibliei se cladeste atat din secvente cat si din intreg. Dar nu cladim pe intelesuri ce le oferim noi ci pe intelesuri oferite de fiecare scriitor biblic si de fiecare afirmatie in parte.

Altfel spus, nu atribuim Bibliei ce nu a intentionat sa afirme.

Cand Isus a zis : "nu omul pentru sabat ci sbatul pentru om, nu a transmis un imperativ: oameni buni, tineti sambata!" Daca nu a avut aceasta intentie, nu este corect sa i-o atibuim nici noi .

Daca Domnul Isus a poruncit tinerea sambetei in alta parte, hai sa vedem dar in acea afirmatie la care ne referim n-a vorbit despre sambata ca un imperativ.
Sper ca ai inteles ideea.



Mă uimeşti de asemenea în legătură cu afimaţia lui Isus. Cum adică justifica o aparentă nepăzire a sâmbetei? Susţii acuzaţia fariseilor că Isus călca sâmbăta?

Nu am spus ce sustin eu, ci am aratat la ce se refera pasajul biblic respectiv. Daca nu ai prins ideea, citeste cu atentie in context.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

12/02/13 09:45

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Invatatura Bibliei se cladeste atat din secvente cat si din intreg. Dar nu cladim pe intelesuri ce le oferim noi ci pe intelesuri oferite de fiecare scriitor biblic si de fiecare afirmatie in parte.
Acum parcă mai vi pe acasă.


Old a scris:

Cand Isus a zis : "nu omul pentru sabat ci sbatul pentru om, nu a transmis un imperativ: oameni buni, tineti sambata!" Daca nu a avut aceasta intentie, nu este corect sa i-o atibuim nici noi .
Nici nu I-am atribuit acest imperativ. Imperativul l-a expus o dată pentru totdeauna în pounca a IV-a a Decalogului.


Old a scris:

Nu am spus ce sustin eu, ci am aratat la ce se refera pasajul biblic respectiv. Daca nu ai prins ideea, citeste cu atentie in context.
"la ce se referă pasajul biblic respectiv" în concepţia ta. Căci oricât ai forţa textul,Isus nu a chemat la ne-păzirea sâmbetei. Nici măcar în aparenţă.

12/02/13 10:26

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

Acum parcă mai vi pe acasă.

Am fost mereu, nu am venit acuma. Cred ca tu ai lipsit, de asta nu m-ai vazut ca-s acasa! :D :D


Old a scris:

Cand Isus a zis : "nu omul pentru sabat ci sbatul pentru om, nu a transmis un imperativ: oameni buni, tineti sambata!" Daca nu a avut aceasta intentie, nu este corect sa i-o atibuim nici noi .



didymus a scris:

Nici nu I-am atribuit acest imperativ.

Atunci e ok! Daca n-a zis, si nici nu i-ai atribuit inseamna ca vezi si tu cum stau lucrurile in Biblie. :)


didymus a scris:

Imperativul l-a expus o dată pentru totdeauna în pounca a IV-a a Decalogului.

Domnul Isus l-a expus?


didymus a scris:

... "la ce se referă pasajul biblic respectiv" în concepţia ta. Căci oricât ai forţa textul,Isus nu a chemat la ne-păzirea sâmbetei. Nici măcar în aparenţă.

Si nici la pazirea ei; nici macar in aparenta!
Iar daca acest pasaj nu vorbeste nici de pazirea sambetei nici de "ne-pazirea" ei, inseamna ca nu are relevanta pentru discutia noastra privind imperativul pazirii sambetei!
Deci e clar!


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

12/02/13 10:39

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Domnul Isus l-a expus?
Dar cine crezi?

12/02/13 10:49

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
Citeste in Biblie si vezi cine! Cred ca ai Biblie, nu?

_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

12/02/13 10:56

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Citeste in Biblie si vezi cine! Cred ca ai Biblie, nu?
Poate nu avem aceeaşi Biblie...

12/02/13 11:03

   
+Archangel+
Moderator

Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06

didymus a scris:

Sunt de acord cu tine. Odihna de care vorbeşte Isus (Mat.11,28)este odihna spirituală [άναπαύσω]din aceeaşi familie cu odihna mântuirii [κατάπαυσις] din Evrei 3 şi 4. Exclus odihna zilei de sâmbătă.
Despre asta discutăm de câteva zile bune şi văd că nu putem depăşi momentul.

Vad ca le ai definitiile cuvintelor. Acum sa incercam si un un pic de hermeneutica. Dupa tine despre ce este vorba in Evrei 4? Despre odihna spirituala a lui Dumnezeu sau despre Sabat? Ca amandoua nu pot fi.


didymus a scris:

Acest cheirografon care "stătea împotriva noastră" era aşezat lângă chivot, nu în chivot ca Decalogul:

"Luaţi cartea aceasta a legii, şi puneţi-o lîngă chivotul legămîntului Domnului, Dumnezeului vostru, ca să fie acolo ca martoră împotriva ta." (Deut.31,26)

Si acest "cheirografon" nu includea si decalogul?


_______________________________________
A sti nu inseamna a fi!

12/02/13 13:53

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

+Archangel+ a scris:

Vad ca le ai definitiile cuvintelor. Acum sa incercam si un un pic de hermeneutica. Dupa tine despre ce este vorba in Evrei 4? Despre odihna spirituala a lui Dumnezeu sau despre Sabat? Ca amandoua nu pot fi.
Clar că se vorbeşte despre odihna spirituală, odihna mântuirii, atât în Evrei 3 cât şi în Evrei 4. Despre sâmbătă se vorbeşte doar în versetele 4 şi 9.


+Archangel+ a scris:

Si acest "cheirografon" nu includea si decalogul?
Absolut nu. Sulul pe care erau notate legile ceremoniale se punea lângă chivot, iar tablele de piatră cu Legea Morală (Decalogul, cele 10 Porunci)erau în chivot.

12/02/13 16:06

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

Despre sâmbătă se vorbeşte doar în versetele 4 şi 9.

Versetul 4 nu este izolat ci este legat de 5, 6, 7, 8. Versetul 9 e concluzia.

...Absolut nu. Sulul pe care erau notate legile ceremoniale se punea lângă chivot,
Asta ai gasit in Biblie?

_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

12/02/13 21:58

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Versetul 4 nu este izolat ci este legat de 5, 6, 7, 8. Versetul 9 e concluzia.
iar versetele 5, 6, 7 şi 8 sunt legate de cele anterioare plus capitolul anterior, subiectul fiind odihna spirituală, odihna mântuirii (şi nu odihna zilei a 7-a), iar concluzia apare abia în versetul 11:

"Să ne grăbim dar să intrăm în odihna aceasta, pentru ca nimeni să nu cadă în aceeaşi pildă de neascultare."


Old a scris:

Asta ai gasit in Biblie?

Da, aşa scrie în Biblie. Sulul legilor ceremoniale se punea lângă chivotm, iar tablele Decalogului în chivot.
Ca să-ţi risipesc orice umbră de îndoială, legile ceremoniale mai cuprindeau sabate, însă sabate ceremoniale. Adică sărbători iudaice nelucrătoare (de aceea numite "sabate");i anul sabatic. Asta legat doar de capitolul "sabate", nu şi alte ceremonii.
Pe de altă parte, Decalogul nu cuprindea rânduieli ceremoniale/rituale.


13/02/13 07:40

   
Pagini: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13    



Felicitari Craciun, Felicitari cu ocazia Craciunului si Anului Nou, Felicitari electronice de sarbatori, Felicitari cu mesaj crestin Nasterea Domnului, Mesaje sarbatori de iarna, Urari de Anul nou, Urari sarbatori
felicitari electronice mesaj inviere felicitari sfintele pasti felicitare online pentru pasti felicitari crestine cu mesaj din Biblie felicitare cu mesaj de inviere felicitare cu mesaj de inviere felicitare crestina verset biblic inviere
Mergeti la
Powered by PunBB
© Copyright '02-'04 Rickard Andersson




© 2005-2018 TANARCRESTIN.net