TANARCRESTIN.net
 




Forum | Regulament | Cautare | Inregistrare | Login

Nu esti conectat.

tcForum/Legalism si traditionalism bisericesc ?/Sabatul si/sau Ziua Domnului Moderat de +Archangel+, Old  
Autor
Mesaje Pagini: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 13
+Archangel+
Moderator

Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
Un pic cam tarziu pentru asta. Am intrat in perioada Harului. Isus este Sabatul nostru (Evrei 4). Deci, fusul orar devine irelevant.

_______________________________________
A sti nu inseamna a fi!

04/02/13 12:13

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

aici ai gresit dublu.

Prima greseala este ca nu zice Biblia ca sambata a fost creata pentru om ci sabbatul a fost creat pentru om si nu-i tot una.
Marcu foloseşte termenul [grecesc] sabbaton, o transliterare a termenului aramaic shabbath-aşa cum a fost rostit de Domnul Isus.În concepţia iudaică, acest shabbath nu putea fi decât sâmbăta noastră a românilor. În niciun caz duminica, ori o altă zi a săptămânii.
Pe de altă parte, am avut în vedere şi versiunile mai vechi ale Bibliei care folosesc termenul sâmbătă şi nu sabat.


Old a scris:

A doua greseala este ca Hristos nu a facut nici odarta corelare intre sabbat si fusul orar.
Nici nu era nevoie, El a activat doar pe un singur fus orar. Pe când omul la care se referă în Marcu 2,27 trăieşte pe diferite meridiane ale globului.

Ultima modificare de didymus (04/02/13 16:29)


04/02/13 16:28

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

+Archangel+ a scris:

Un pic cam tarziu pentru asta. Am intrat in perioada Harului. Isus este Sabatul nostru (Evrei 4). Deci, fusul orar devine irelevant.
Hai să nu inversăm lucrurile! Isus este odihna noastră. S-a spus deja pe acest topic ce termeni apar în original la Evrei 4, nu mai reiau ideea...

04/02/13 16:32

   
+Archangel+
Moderator

Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06

didymus a scris:

Hai să nu inversăm lucrurile! Isus este odihna noastră.

Si eu ce-am spus? Sau tu faci diferenta intre odihna si Sabat?


_______________________________________
A sti nu inseamna a fi!

07/02/13 14:41

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

+Archangel a scris:

Si eu ce-am spus? Sau tu faci diferenta intre odihna si Sabat?

Dacă apostolul Pavel face diferenţa (iar în Evrei 4 o face), o fac şi eu. Atât în greaca koine, cât şi în română sunt termeni diferiţi: unul- odihna, repectiv odihna spirituală; iar altul sabatul, respectiv sâmbăta.

Ultima modificare de didymus (07/02/13 18:42)


07/02/13 18:41

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

Marcu foloseşte termenul [grecesc] sabbaton, o transliterare a termenului aramaic shabbath-aşa cum a fost rostit de Domnul Isus.În concepţia iudaică, acest shabbath nu putea fi decât sâmbăta noastră a românilor.

In care conceptie iudaica? Nu cu generalitati. Sunt conceptii iudaice care spun ca trebuie circumcizia, iar alte conceptii iudaice il asteapta inca pe Mesia. Deci nu o dam cu generalizarea.

În niciun caz duminica, ori o altă zi a săptămânii.

Ti-a zis cineva de duminica sau de marti? Sau ce combati?


Pe de altă parte, am avut în vedere şi versiunile mai vechi ale Bibliei care folosesc termenul sâmbătă şi nu sabat.
care versiuni mai vechi?

_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

07/02/13 19:09

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

In care conceptie iudaica? Nu cu generalitati. Sunt conceptii iudaice care spun ca trebuie circumcizia, iar alte conceptii iudaice il asteapta inca pe Mesia. Deci nu o dam cu generalizarea.
M-am referit la concepţia iudaică din vremea Domnului Hristos, nu la cultul mozaic de astăzi.


Old a scris:

Ti-a zis cineva de duminica sau de marti? Sau ce combati?
Nu combat nimic, decât inexactităţile.


Old a scris:

care versiuni mai vechi?
Biblia de la Bucureşti (1688), Biblia de la Blaj (1795), Biblia Sinodală (1914), Biblia Galaction (1939), Biblia Nitzulescu.

07/02/13 19:45

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

M-am referit la concepţia iudaică din vremea Domnului Hristos, nu la cultul mozaic de astăzi.

Nu ar fi folositor sa vedem ce zice DomnulIisus si ce zic apostolii despre aceasta conceptie iudaica. Sau de unde gasesti tu "conceptia iudaica"?

Biblia de la Bucureşti (1688), Biblia de la Blaj (1795), Biblia Sinodală (1914), Biblia Galaction (1939), Biblia Nitzulescu.

Te-ai gandit ca sunt si alte versiuni mai vechi, deci putin mai aproape de sursa, care ar fi bune a fi consultate? Sau vrei numa-n limba romana?


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

07/02/13 23:06

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Nu ar fi folositor sa vedem ce zice DomnulIisus si ce zic apostolii despre aceasta conceptie iudaica. Sau de unde gasesti tu "conceptia iudaica"?
Desigur. Ai putea exemplifica această concepţie iudaică cu cuvintele lui Hristos? A vorbit El despre altceva decât sâmbătă/sabat? A învăţat El că ar trebui ţinută altă zi, ori nicio zi?


Old a scris:

Te-ai gandit ca sunt si alte versiuni mai vechi, deci putin mai aproape de sursa, care ar fi bune a fi consultate? Sau vrei numa-n limba romana?
Cuvântul românesc "sâmbătă" se găseşte doar în aceste versiuni vechi. În alte limbi, desigur sunt şi surse mai vechi pentru corespondentul sâmbetei în acele limbi.

08/02/13 01:51

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

Desigur. Ai putea exemplifica această concepţie iudaică cu cuvintele lui Hristos? A vorbit El despre altceva decât sâmbătă/sabat? A învăţat El că ar trebui ţinută altă zi, ori nicio zi?

A spus cumva ca trebuie tinuta sambata?



Cuvântul românesc "sâmbătă" se găseşte doar în aceste versiuni vechi. În alte limbi, desigur sunt şi surse mai vechi pentru corespondentul sâmbetei în acele limbi.

Daca e asa desigur spune-le! Sa nu-mi spui ca in unghureste in traducerea lui Caroly Gaspar.
Adu ceva concet; nu asa general:acolo este corespondentul sambetei, ci spune unde si care este.

E o invatatura mult prea importanta sa aruncam asa doar vorbe.


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

08/02/13 09:10

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

A spus cumva ca trebuie tinuta sambata?
Argumentum ad ignoratiam. A spus cumva că trebuie mers la Templu? Că trebuie să bei apă? Că trebuie vopsiţi caii în verde?
Dacă nu a spus, cu certitudine nu trebuie mers la templu, nu trebuie să bei apă şi toţi caii trebuie vopsiţi cu vopsea verde!

Prezbitere, toţi evreii ţineau sâmbăta, nu ştii asta? La ce să le mai spună? Crezi că-i puşca cuiva prin cap să ţină duminica, ori să nu ţină sâmbăta? Iar dacă Hristos ar fi avut de gând să modifice porunca sâmbetei (deşi doar acest simplu gând că Dumnezeu S-ar răzgândi şi Şi-ar desfiinţa Propria poruncă, e de domeniul fantasticului) în viitor, cu siguranţă ar fi anunţat acest lucru. A făcut-o? NU.


Old a scris:

Daca e asa desigur spune-le! Sa nu-mi spui ca in unghureste in traducerea lui Caroly Gaspar.
Ba chiar şi în versiunea Károly!

"És monda nékik: A szombat lôn az emberért, nem az ember a szombatért." (Marc.2,27)


Old a scris:

Adu ceva concet; nu asa general:acolo este corespondentul sambetei, ci spune unde si care este.
Acum vrei chiar în toate limbile pământului? Mulţumeşte-te cu încă una:

"И сказал им: суббота для человека, а не человек для субботы" (Marcu 2,27 - versiunea sinodală rusă)


Old a scris:

E o invatatura mult prea importanta sa aruncam asa doar vorbe.
Am să reţin fraza asta pentru mai târziu. Ţi-o menţii?

Ultima modificare de didymus (08/02/13 10:53)


08/02/13 10:52

   
+Archangel+
Moderator

Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06

didymus a scris:

Dacă apostolul Pavel face diferenţa (iar în Evrei 4 o face), o fac şi eu. Atât în greaca koine, cât şi în română sunt termeni diferiţi: unul- odihna, repectiv odihna spirituală; iar altul sabatul, respectiv sâmbăta.

Evrei 4:9 - Ramane, dar, o odihna ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu.

Daca in toate zilele ne odihnim ca Sambata atunci cu ce se mai deosebeste Sambata de celelalte zile?


_______________________________________
A sti nu inseamna a fi!

08/02/13 13:15

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

+Archangel+ a scris:

Evrei 4:9 - Ramane, dar, o odihna ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu.

Daca in toate zilele ne odihnim ca Sambata atunci cu ce se mai deosebeste Sambata de celelalte zile?

Cornilescu fiind un "duminical" convins, a tradus acest verset conform prejudecăţii lui confesionale.


08/02/13 13:41

   
+Archangel+
Moderator

Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
Originalul s-ar traduce cam asa: "Asadar, ramane Sabatul pentru poporul lui Dumnezeu."

Cornilescu nu cred ca a denaturat sensul. Pentru ca se intelege din original ca Sabatul se extinde peste toata viata omului care vine la Dumnezeu adica peste toate zilele lui.


_______________________________________
A sti nu inseamna a fi!

08/02/13 14:01

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

+Archangel+ a scris:

Originalul s-ar traduce cam asa: "Asadar, ramane Sabatul pentru poporul lui Dumnezeu."

Cornilescu nu cred ca a denaturat sensul. Pentru ca se intelege din original ca Sabatul se extinde peste toata viata omului care vine la Dumnezeu adica peste toate zilele lui.


Aici nu merge după cum crezi, ci după cum zice originalul. E pentru a treia oară că trebuie să se spună: în textul paulin se face distincţia între sabat şi odihnă. Acel unic σαββατισμός e diferit categoric de "odihna" din celelalte versete. Iată o veriune mult mai apropiată de original:

"Deci dar rămâne încă repaus de Sâmbătă, pentru poporul lui Dumnezeu." (Evrei 4,9 - versiunea Nitzulescu)

Ultima modificare de didymus (08/02/13 14:54)


08/02/13 14:54

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

[ici nu merge după cum crezi, ci după cum zice originalul.



didymus a scris:

Iată o veriune mult mai apropiată de original:...


Consecvennta frate. Daca vrei originalul nu pune versiunile aproape de original...adica la 1800 de ani de la original. Nu ne trebuie apropiata, ci chiar aia buna.



E pentru a treia oară că trebuie să se spună: în textul paulin ...


Care text paulin ca epistola catre evrei nu este dovedit a fi epistola paulina.

Daca tot veni vorba de epistole pauline, nici una dintre ele nu vorbeste despre ziua pe care trebuie s-o tina crestinii. Cand cei mai multi crestini erau neevrei care tineau ziua soarelui zi de odihna, nu ziua lui saturn, iar epistolele pauline li se adreseaza acestor crestini, e clar ca a fost una din doua: fie toti crestinii si cei dintre neamuri au trecut la sarbatoarea zilei lui saturn, fie nu s-a considerat problema care zi e cea potrivita. Aceasta e provocarea la care trebuie sa-i gasim raspuns daca inclinam sa sustinem o anumita zi.


se face distincţia între sabat şi odihnă. Acel unic σαββατισμός e diferit categoric de "odihna" din celelalte versete. "Deci dar rămâne încă repaus de Sâmbătă, pentru poporul lui Dumnezeu." (Evrei 4,9 - versiunea Nitzulescu)

Mergand pe varianta greaca, facand abstractie de traducerile de ieri si de acum doua saptamani, care-s cuvintele alea care fac distinctie?


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

08/02/13 23:38

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Consecvennta frate. Daca vrei originalul nu pune versiunile aproape de original...adica la 1800 de ani de la original. Nu ne trebuie apropiata, ci chiar aia buna



"αρα απολειπεται σαββατισμος τω λαω του θεου"(Evrei 4,9 - Codex Alexandrinus)



Old a scris:

Care text paulin ca epistola catre evrei nu este dovedit a fi epistola paulina.
Deşi au fost prezentate puternice argumente împotriva opiniei ca Pavel este autorul epistolei catre Evrei (deosebirea de stil şi ton dintre această epistolă şi celelalte, recunoscute ca pauline), acestea nu sunt suficiente pentru a desfiinţa credinţa tradiţională că această carte este o scriere paulină. Oricum, nu are prea mare relevanţă aspectul acesta în discuţia noastră...



Old a scris:

Cand cei mai multi crestini erau neevrei care tineau ziua soarelui zi de odihna, nu ziua lui saturn, iar epistolele pauline li se adreseaza acestor crestini, e clar ca a fost una din doua: fie toti crestinii si cei dintre neamuri au trecut la sarbatoarea zilei lui saturn, fie nu s-a considerat problema care zi e cea potrivita. Aceasta e provocarea la care trebuie sa-i gasim raspuns daca inclinam sa sustinem o anumita zi.
Provocarea este falsă, deoarece creştinii primari (atât iudeo-creştinii, cât şi cei proveniţi dintre neamuri)au o moştenire comună: Vechiul Testament. Iar acolo nu întâlnim nici "ziua Soarelui", nici "ziua lui Saturn", ci ziua Domnului - care incontestabil e sâmbăta.



Old a scris:

Mergand pe varianta greaca, facand abstractie de traducerile de ieri si de acum doua saptamani, care-s cuvintele alea care fac distinctie?
cuvintele sunt: κατάπαυσις (Evrei 3,11.18; Evrei 4,1.3.5.10.11)versus σαββατισμός (Evrei 4,9).

09/02/13 06:05

   
zambezi
membru

Locatie: ro
Inregistat: 19/09/07

didymus a scris:

"αρα απολειπεται σαββατισμος τω λαω του θεου"(Evrei 4,9 - Codex Alexandrinus)

in Codex Sinaiticus, considerat a contine cea mai veche si completa copie a Bibliei Crestine, nu apare versetul mentionat de tine.
De altfel, la data scrierii Scripturilor, crestinii nu onorau in mod special o anumita zi. Nici sambata evreiasca, nici duminica pagana.

Ultima modificare de zambezi (09/02/13 15:22)


09/02/13 15:22

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

zambezi a scris:

in Codex Sinaiticus, considerat a contine cea mai veche si completa copie a Bibliei Crestine, nu apare versetul mentionat de tine.
Eşti absolut sigur?


Şi ca să nu existe niciun dubiu, iată cum arată Evrei 4,9 şi în Codex Vaticanus - din acelaşi secol IV:




zambezi a scris:

De altfel, la data scrierii Scripturilor, crestinii nu onorau in mod special o anumita zi. Nici sambata evreiasca, nici duminica pagana.
Aceeaşi falsă siguranţă...
Atât Domnul Hristos, cât şi apostolul Pavel îşi făcuseră un obicei din a onora această zi a Domnului (ca să dau doar aceste două exemple):

"A venit în Nazaret, unde fusese crescut; şi, după obiceiul Său, în ziua Sabatului, a intrat în sinagogă. S'a sculat să citeascã," (Luca 4,16)

"Pavel, după obiceiul său, a intrat în sinagogă. Trei zile de Sabat a vorbit cu ei din Scripturi," (Fapte 17,2)


09/02/13 17:49

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

"A venit în Nazaret, unde fusese crescut; şi, după obiceiul Său, în ziua Sabatului, a intrat în sinagogă. S'a sculat să citeascã," (Luca 4,16)

"Pavel, după obiceiul său, a intrat în sinagogă. Trei zile de Sabat a vorbit cu ei din Scripturi," (Fapte 17,2)

Cu asta n-ai spus mare lucru decat ca predicau evreilor. Nu putea sa mearga luni la ei ca nu-i gasea in sinagoga.

Noi vorbim acum de relatia cu neamurile dintre care suntem noi. Neamurile aveau Vechiul Testament? lol


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

09/02/13 18:18

   
zambezi
membru

Locatie: ro
Inregistat: 19/09/07

didymus a scris:

Eşti absolut sigur?

stii ce inseamna o adaugire? Versetul la care faci referire a fost scris ulterior.  De asta si apare scris ca o nota de antet. Daca tu te apuci si scrii pe marginea Bibliei tale niste texte, asta nu inseamna ca si poti pretinde ca fac parte din Biblia originala.

Si ca sa nu mai fie nici un dubiu, sa ramanem la versiunea cea mai veche: Codex Sinaiticus.

Cam subtire argumentul cu "obiceiul sau" deoarece se stie ca atat Pavel cat si Isus, erau iudei crescuti si formati in Legea iudeilor, lucru care nu se poate spune despre crestinii dintre neamuri. Te sfatuiesc sa gasesti altul.

De asemenea te sfatuiesc, pentru mai multa claritate, sa precizezi unde anume in Scriptura o zi din saptamana este numita cu Ziua Domnului?

Ultima modificare de zambezi (09/02/13 18:32)


09/02/13 18:27

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

Old a scris:

Cu asta n-ai spus mare lucru
Şi mă rog frumos, cam cât de mare şi înfricoşat ar trebui să fie acel lucru pentru a te determina să crezi Scriptura? Ar trebui ca Dumnezeu să pogoare foc din cer şi să glăsuiască cu voce de tunet porunca a IV-a ca pe vremuri la Sinai? Va veni şi vremea ceea, dar va fi prea târziu pentu cineva să primeacă acel argument. Deocamdată, pentru un creştin e suficientă Scriptura, anume credincioşia în lucrurile mici... Ştiu, această poruncă e prea "mică" pentru a mai fi luată în seamă de mulţi, dar cum să fim credincioşi în lucrurile mari, când le neglijăm pe cele "mici"?


Old a scris:

decat ca predicau evreilor. Nu putea sa mearga luni la ei ca nu-i gasea in sinagoga.
Hristos (ca de altfel şi Pavel)nu a predicat doar în sinagogă, doar evreilor şi doar sâmbăta. A predicat şi pe munte, şi pe mare şi evreilor şi ne-evreilor, şi în restul zilelor săptămânii. Eu am subliniat altceva (am subliniat chiar grafic, dar degeaba!), anume obiceiul de a merge sâmbăta în Casa Domnului. Crezi că e o simplă coincidenţă aceeaşi expresie folosită în dreptul amândurora?


Old a scris:

Noi vorbim acum de relatia cu neamurile dintre care suntem noi. Neamurile aveau Vechiul Testament? lol
Crezi că aveau [pe vremea lui Pavel] Noul Testament? Ei nu trebuiau să treacă peste ce este scris (1 Cor.4,6) în VT căci cel Nou încă nu fusese scris.

09/02/13 19:53

   
didymus
membru

Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13

zambezi a scris:

stii ce inseamna o adaugire? Versetul la care faci referire a fost scris ulterior.  De asta si apare scris ca o nota de antet. Daca tu te apuci si scrii pe marginea Bibliei tale niste texte, asta nu inseamna ca si poti pretinde ca fac parte din Biblia originala.

Si ca sa nu mai fie nici un dubiu, sa ramanem la versiunea cea mai veche: Codex Sinaiticus.
Şi în Codex Vaticanus (din acelaşi secol) e tot "adăugire"? Hai să scoatem din Biblie tot ce se referă la sâmbătă, că e "adăugire". Dar de ce să nu-L scoatem şi pe Isus care Domn al Sâmbetei? Să rămână doar ce ne convine nouă! Adică ce e conform cu prejudecata noastră şi cu Sfânta noastră Tradiţie moştenită de la Sfinţii Părinţi, Unchi şi Mătuşi...


zambezi a scris:

Cam subtire argumentul cu "obiceiul sau" deoarece se stie ca atat Pavel cat si Isus, erau iudei crescuti si formati in Legea iudeilor, lucru care nu se poate spune despre crestinii dintre neamuri. Te sfatuiesc sa gasesti altul.
Păi eu zic să-L scoatem şi pe Isus şi pe Pavel şi pe toţi evreii din Biblie, să rămânem doar noi cu "obiceiurile" moştenite din religia strămoşească.

Deci creştinii dintre neamuri erau cu duminica- vrei să zici? Iar iudeii cu sâmbăta... Ai măcar un singur exemplu că neamurile aveau duminica? Da să nu fie "subţire", te rog frumos!


zambezi a scris:

De asemenea te sfatuiesc, pentru mai multa claritate, sa precizezi unde anume in Scriptura o zi din saptamana este numita cu Ziua Domnului?


"Dacă îţi vei opri piciorul de la a pângări Sabatul şi de la a-ţi satisface propriile plăceri în ziua Mea sfântă, dacă Sabatul va fi o desfătare pentru tine şi ziua sfântă a DOMNULUI – o zi onorată, dacă o vei cinsti prin a nu merge pe calea ta, prin a nu face ceea ce-ţi place şi prin a nu vorbi lucruri fără folos"(Isaia 58,13 - versiunea NTR)

Să nu-mi spui că-l scoatem şi pe Isaia- "evanghelistul" Vechiului Testament... doar pentru că era evreu, că va rămâne cam subţirică Biblia matale... Evanghelia după Luca şi "Evanghelia" după Nebucadneţar... cam atât...


09/02/13 20:01

   
zambezi
membru

Locatie: ro
Inregistat: 19/09/07

didymus a scris:

Şi în Codex Vaticanus (din acelaşi secol) e tot "adăugire"? Hai să scoatem din Biblie tot ce se referă la sâmbătă, că e "adăugire". Dar de ce să nu-L scoatem şi pe Isus care Domn al Sâmbetei? Să rămână doar ce ne convine nouă! Adică ce e conform cu prejudecata noastră şi cu Sfânta noastră Tradiţie moştenită de la Sfinţii Părinţi, Unchi şi Mătuşi...


hai sa o dam in offtopic in lipsa argumentelor, sa para ca nu racim gura de pomana.
Vrei nu vrei, Codex Sinaiticus e momentan cea mai de incredere sursa cand vine vorba despre Epistole. ( sursa )


didymus a scris:

Păi eu zic să-L scoatem şi pe Isus şi pe Pavel şi pe toţi evreii din Biblie, să rămânem doar noi cu "obiceiurile" moştenite din religia strămoşească.

Deci creştinii dintre neamuri erau cu duminica- vrei să zici? Iar iudeii cu sâmbăta... Ai măcar un singur exemplu că neamurile aveau duminica? Da să nu fie "subţire", te rog frumos!


Vad ca spui cam multe, dar cam putine la subiect ;) Si nu am sa mai repet ce am zis, cu vreo 2 postari mai sus, despre care din zile le onorau in mod deosebit primii crestini la inceput. :)


didymus a scris:

"Dacă îţi vei opri piciorul de la a pângări Sabatul şi de la a-ţi satisface propriile plăceri în ziua Mea sfântă, dacă Sabatul va fi o desfătare pentru tine şi ziua sfântă a DOMNULUI – o zi onorată, dacă o vei cinsti prin a nu merge pe calea ta, prin a nu face ceea ce-ţi place şi prin a nu vorbi lucruri fără folos"(Isaia 58,13 - versiunea NTR)

Să nu-mi spui că-l scoatem şi pe Isaia- "evanghelistul" Vechiului Testament... doar pentru că era evreu, că va rămâne cam subţirică Biblia matale... Evanghelia după Luca şi "Evanghelia" după Nebucadneţar... cam atât...


poate n-ar fi rau sa arunci o privire aici:
Study Bible Isaiah 58:13
pentru a vedea ca lucrurile stau putintel altfel decat a-i dori matale, nefiind vorba in versetul citat de tine despre Ziua Domnului.

De altfel peste tot in Biblie unde apare scris Ziua Domnului, e vorba despre Ziua Judecatii, un timp viitor si nu o zi de odihna a saptamanii: Is. 13:6, 9; Ezec. 30:3; Ioel 2:1, 2, 11, 30, 31; Mal. 4:1, 5., 1 Cor. 1:8; 5:5; 2 Cor. 1:14; Filip. 1:6, 10; 2:16

Din partea mea eu nu am nici o problema in a inchina 1 zi pe saptamana Domnului, ba chiar mai multe caci El le merita pe toate, dar sa vina cineva si sa-mi spuna ca pot sa fac acest lucru doar tinand sambata, ca asa a inteles el si fara sa aduca argumente viabile, mi se pare in afara oricarei discutii.

Ultima modificare de zambezi (09/02/13 22:07)


09/02/13 21:54

   
Old
Moderator

Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08

didymus a scris:

"Dacă îţi vei opri piciorul de la a pângări Sabatul şi de la a-ţi satisface propriile plăceri în ziua Mea sfântă, dacă Sabatul va fi o desfătare pentru tine şi ziua sfântă a DOMNULUI – o zi onorată, dacă o vei cinsti prin a nu merge pe calea ta, prin a nu face ceea ce-ţi place şi prin a nu vorbi lucruri fără folos"(Isaia 58,13 - versiunea NTR)

Să nu-mi spui că-l scoatem şi pe Isaia- "evanghelistul" Vechiului Testament... doar pentru că era evreu, că va rămâne cam subţirică Biblia matale... Evanghelia după Luca şi "Evanghelia" după Nebucadneţar... cam atât...

Vechiul Testament nu il avem fara Noul Testament.
Daca era relevant pentru mantuire nu mai era nevoie de Noul Testament.
Daca s-a intamplat sa avem Noul Testament asta ne arata implinirea VT.
Ni se spun multe norme de viata, dar nu ni se spune ca trebuie sa tinem sambata. Asa ca nu poti tu sa interpretezi mai bine cerintele VT in epoca harului decat au facut-o apostolii. Cred ca recunosti asta, nu?


_______________________________________
Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.

09/02/13 21:55

   
Pagini: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 13    



Felicitari Craciun, Felicitari cu ocazia Craciunului si Anului Nou, Felicitari electronice de sarbatori, Felicitari cu mesaj crestin Nasterea Domnului, Mesaje sarbatori de iarna, Urari de Anul nou, Urari sarbatori
felicitari electronice mesaj inviere felicitari sfintele pasti felicitare online pentru pasti felicitari crestine cu mesaj din Biblie felicitare cu mesaj de inviere felicitare cu mesaj de inviere felicitare crestina verset biblic inviere
Mergeti la
Powered by PunBB
© Copyright '02-'04 Rickard Andersson




© 2005-2018 TANARCRESTIN.net