|
|
|
Autor |
Mesaje |
Pagini: 1 ... 5 6 7 8 9 |
|
+Archangel+
Moderator
 Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
|
|
Drojdia era simbolul pacatului in Vechiul Testament. In perioada harului toate lucrurile sunt curate. Nu ce intra in om il spurca.
Respectul nu sta in grija fata de simboluri ci in respectarea poruncilor Sale.
_______________________________________ A sti nu inseamna a fi!
|
|
07/02/13 14:38
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
+Archangel+ a scris:
Drojdia era simbolul pacatului in Vechiul Testament. In perioada harului toate lucrurile sunt curate. Nu ce intra in om il spurca. | Nici n-am pus problema că drojdia ar fi necurată. Nici măcar în VT nu era considerată necurată, evreii o foloseau zilnic în pâine, doar că din punct de vedere al simbolisticii, în pâinea ce-l reprezenta pe Hristos, aceasta trebuia să lipsească. La fel cum şi mielul de jertfă trebuia să fie fără cusur şi aşa mai departe.
+Archangel+ a scris:
Respectul nu sta in grija fata de simboluri ci in respectarea poruncilor Sale. | Iar porunca lui Hristos este clară:
[center]"să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea" Luca 22:19[/center]
Cum I-am putea "pomeni" trupul folosind un simbol inadecvat? De ce n-am folosi cozonac şi lapte la Cina Domnului dacă tot nu contează respectul faţă de simboluri?
|
|
07/02/13 19:05
|
|
Old
Moderator
 Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
didymus a scris:
... Cum I-am putea "pomeni" trupul folosind un simbol inadecvat? De ce n-am folosi cozonac şi lapte la Cina Domnului dacă tot nu contează respectul faţă de simboluri? |
Imi poti spune crestinii eschimosi cum comemoreaza moartea Domnului cu ce paine si cu ce vin?
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
07/02/13 19:11
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
Old a scris:
Imi poti spune crestinii eschimosi cum comemoreaza moartea Domnului cu ce paine si cu ce vin? |
Nu ştiu exact, probabil cei din Canada au posibilităţi mai bune de a se proviziona din sud. Oricum... sunt puţini creştini printre eschimoşi...
|
|
07/02/13 19:27
|
|
+Archangel+
Moderator
 Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
|
|
didymus a scris:
doar că din punct de vedere al simbolisticii, în pâinea ce-l reprezenta pe Hristos, aceasta trebuia să lipsească. La fel cum şi mielul de jertfă trebuia să fie fără cusur şi aşa mai departe. |
Aici faci o analogie gresita. Daca jertfele pentru templu sau mancarurile din timpul sarbatorilor erau reglementate in detaliu, despre bucatele pe care le-au avut ucenicii si Isus nu stim nimic. Putem presupune despre paine ca era fara aluat pentru ca era in preajma Pastilor. Dar despre vin nu putem face absolut nicio presupunere. Acesta putea fi puternic alcoolizat, indoit cu apa sau putea fi fara alcool.
didymus a scris:
[center]"să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea" Luca 22:19[/center]
Cum I-am putea "pomeni" trupul folosind un simbol inadecvat? De ce n-am folosi cozonac şi lapte la Cina Domnului dacă tot nu contează respectul faţă de simboluri? |
N-am nicio problema cu cozonacul sau cu laptele cat timp este comemorata jertfa Domnului Isus. Problema lui Pavel cu corintenii nu era despre ce bucate foloseau ci ca nu deosebeau trupul Domnului si transformasera aceasta comemorare intr-un prilej de betie si galceava.
_______________________________________ A sti nu inseamna a fi!
|
|
08/02/13 13:31
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
+Archangel+ a scris:
Aici faci o analogie gresita. Daca jertfele pentru templu sau mancarurile din timpul sarbatorilor erau reglementate in detaliu, despre bucatele pe care le-au avut ucenicii si Isus nu stim nimic. Putem presupune despre paine ca era fara aluat pentru ca era in preajma Pastilor. | "Presupunerea" e certitudine! În preajma Paştelor nu găseai pâine dospită în nicio casă evreiască. Nimeni nu-şi risca viaţa să facă o asemenea pâine:
"Timp de şapte zile, să nu se găsească aluat în casele voastre; căci oricine va mînca pîne dospită, va fi nimicit din adunarea lui Israel, fie străin, fie băştinaş."(Exod 12,19)
+Archangel+ a scris:
Dar despre vin nu putem face absolut nicio presupunere. Acesta putea fi puternic alcoolizat, indoit cu apa sau putea fi fara alcool. | Discuţia nu era despre vin, ci despre pâine, respectiv azimă.
+Archangel+ a scris:
N-am nicio problema cu cozonacul sau cu laptele cat timp este comemorata jertfa Domnului Isus. | Ei bine, Sciptura are... căci nu se puteau folosi simboluri aiurea, ci doar aşa cum au fost poruncite: Azimă şi nu cozonac; miel şi nu porc (îţi dai seama ce blasfemie grozavă ar fi fost aceasta?)
+Archangel+ a scris:
Problema lui Pavel cu corintenii nu era despre ce bucate foloseau ci ca nu deosebeau trupul Domnului si transformasera aceasta comemorare intr-un prilej de betie si galceava. | Este exact aceeaşi problemă: trebuie să "deosebeşti trupul Domnului", nu-l poţi asemui cu o pâine dospită, adică un trup afectat de drojdia păcatului. Trebuie să "deosebeşti", să faci distincţie între simboluri,între pâinea "pusă deoparte" (sfântă) şi pâinea cea de toate zilele, între sacru şi profan.
Ultima modificare de didymus (08/02/13 14:36)
|
|
08/02/13 14:35
|
|
+Archangel+
Moderator
 Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
|
|
didymus a scris:
"Presupunerea" e certitudine! În preajma Paştelor nu găseai pâine dospită în nicio casă evreiască. Nimeni nu-şi risca viaţa să facă o asemenea pâine:
"Timp de şapte zile, să nu se găsească aluat în casele voastre; căci oricine va mînca pîne dospită, va fi nimicit din adunarea lui Israel, fie străin, fie băştinaş."(Exod 12,19) |
Ok, fie, a fost azima. Chiar n-am nicio problema cu asta. Am o problema cu argumentatia. Cand a fost Cina inca nu erau Pastile. Deci versetul nu are valabilitate in acest caz. Interdictia este incepand cu prima zi care inca nu venise. Deci, ar fi putut foarte bine sa nu fie azima.
didymus a scris:
Ei bine, Sciptura are... căci nu se puteau folosi simboluri aiurea, ci doar aşa cum au fost poruncite: Azimă şi nu cozonac; miel şi nu porc (îţi dai seama ce blasfemie grozavă ar fi fost aceasta?) |
In Vechiul Testament nu se puteau folosi simboluri aiurea. Asa este. Dar in Noul Testament nu mai exista simboluri. Porcul in Vechiul Testament era o blasfemie. In Noul Testament este la fel de bun ca mielul sau orice alta hrana.
didymus a scris:
Este exact aceeaşi problemă: trebuie să "deosebeşti trupul Domnului", nu-l poţi asemui cu o pâine dospită, adică un trup afectat de drojdia păcatului. Trebuie să "deosebeşti", să faci distincţie între simboluri,între pâinea "pusă deoparte" (sfântă) şi pâinea cea de toate zilele, între sacru şi profan. |
Adica atunci cand Domnul Isus se ruga pentru painea noastra cea de toate zilele se ruga pentru o paine profana? Nu inteleg de unde acest apetit pentru simboluri. Notiunea de sacru/profan este o intruziune ulterioara a sistemului de gandire dualist.
_______________________________________ A sti nu inseamna a fi!
|
|
11/02/13 13:25
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
+Archangel+ a scris:
Cand a fost Cina inca nu erau Pastile. Deci versetul nu are valabilitate in acest caz. Interdictia este incepand cu prima zi care inca nu venise. Deci, ar fi putut foarte bine sa nu fie azima. | Aşa cum zicea legea lui Moise, timp de 7 zile nu se consuma pâine dospită. La aceasta mai adaugă timpul de pregătire (curăţenia) plus că azima se prepara înainte. Concluzia: era imposibil ca la data Cinei de Taină să se fi găsit fărâmitură de pâine dospită în casă.
+Archangel+ a scris:
In Vechiul Testament nu se puteau folosi simboluri aiurea. Asa este. Dar in Noul Testament nu mai exista simboluri. | Eşti convins de asta? Botezul se poate administra prin stropire, ori prin îngropare în nisip? De ce nu, dacă "în Noul Testament nu mai există simboluri"? Însăşi pâinea şi vinul de la Cina Domnului nu le numeşti simboluri? Bănuiesc că eşti neoprotestant, nu ortodox.
+Archangel+ a scris:
Adica atunci cand Domnul Isus se ruga pentru painea noastra cea de toate zilele se ruga pentru o paine profana? Nu inteleg de unde acest apetit pentru simboluri. Notiunea de sacru/profan este o intruziune ulterioara a sistemului de gandire dualist. | Am scris "pâinea cea de toate zilele" cu gândul la pâinea obişnuită, comună, ordinară. În Biserica ta nu se cere binecuvântarea pentru pâinea de la Cina Domnului? Pâinea aceea nu este "specială" (dacă nu-ţi place termenul de sfinţită/binecuvântată)? Se poate da la câine, ori ce rămâne se aruncă la gunoi? Gândeşte-te puţin la asta şi poate-ţi reevaluezi concepţia cu privire la simboluri.
P.S. N-am înţeles despre ce "sistem de gândire dualist" este vorba.
Ultima modificare de didymus (11/02/13 17:59)
|
|
11/02/13 17:56
|
|
Old
Moderator
 Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
didymus a scris:
Se poate da la câine, ori ce rămâne se aruncă la gunoi? Gândeşte-te puţin la asta şi poate-ţi reevaluezi concepţia cu privire la simboluri.
|
Traditional e considerata sacra. Totusi nu este diferita de alte paini. Folosirea diferita o face diferita. E biblic sa o numesti simbol?
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
11/02/13 21:12
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
Old a scris:
Traditional e considerata sacra. Totusi nu este diferita de alte paini. Folosirea diferita o face diferita. | Asta era frate! Derivă chiar din etimologia termenului sfânt/sfinţit = pus deoparte, consacrat.
Old a scris:
E biblic sa o numesti simbol? | Ca şi termen, nu, căci este un neologism. Dar dacă nu e simbol, ce e? Că "trupul real" nu e... Mielul pascal ce era, că doar nu era Hristos întrupat. Pâinile "pentru pus înainte" ce erau?
|
|
11/02/13 21:32
|
|
Old
Moderator
 Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
didymus a scris:
...Asta era frate! Derivă chiar din etimologia termenului sfânt/sfinţit = pus deoparte, consacrat. |
Este folosit de Biblie termenul sfant cu privire la painea Cinei Domnului?
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
11/02/13 22:36
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
Old a scris:
didymus a scris:
...Asta era frate! Derivă chiar din etimologia termenului sfânt/sfinţit = pus deoparte, consacrat. |
Este folosit de Biblie termenul sfant cu privire la painea Cinei Domnului? |
Doar atât ai reţinut din postarea mea? Nu, nu e folosit acest termen, dar prin valoare ei simbolică, este o pâine "specială","pusă deoparte", "consacrată", "destinată" unei lucrări "spre pomenirea" Jertfei lui Hristos. Tratarea ei cu neglijenţă, banalizarea ei, atrage după sine osânda celui ce o ia cu nevrednicie.
|
|
12/02/13 02:41
|
|
Old
Moderator
 Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
didymus a scris:
Doar atât ai reţinut din postarea mea? |
Asta mi-a atras atentia.
Nu, nu e folosit acest termen, dar prin valoare ei simbolică, este o pâine "specială","pusă deoparte", "consacrată", |
Am mai auzit afirmatie asemanatoare cu asta: "nu scrie, dar asa e". 
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
12/02/13 09:33
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
Old a scris:
Am mai auzit afirmatie asemanatoare cu asta: "nu scrie, dar asa e".  | Scuză-mi curiozitatea, dar la voi la biserică cum se procedează? Ce pâine se foloseşte la Cina Domnului? Nu există nicio regulă în privinţa aceasta? Nu se cere binecuvântarea pentru pâine? Ce se face cu ce rămâne?
|
|
12/02/13 10:31
|
|
Old
Moderator
 Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
Noi vorbim aici despre ce spune Biblia; nu cum se face la "noi" sau la "voi" conteaza asa mult, ci conteaza ce spune Biblia!
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
12/02/13 10:33
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
Old a scris:
Noi vorbim aici despre ce spune Biblia, ca nu cum se face la "noi" sau la "voi" conteaza asa mult, ci conteaza ce spune Biblia! |
Biblia spune:
"În ziua dintâi a praznicului Azimilor, ucenicii au venit la Isus, şi I-au zis: "Unde vrei să-ţi pregătim să mănânci Paştele?"" (Mat. 26,17)
Fără comentarii. Când Biblia vorbeşte, ne punem mâna la gură!
Ultima modificare de didymus (12/02/13 10:45)
|
|
12/02/13 10:44
|
|
Old
Moderator
 Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
Azima e una, dar vorbeam despre altceva: spune ca-i paine sacra? Parca despre asta vorbeam. Am zis cumva ca cina de taina a lui isus cu ucenicii nu a fost tinuta cu azima? Nu-mi amintesc sa fi spus asa ceva.
Asa ca arati infatuare cam de pomana!
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
12/02/13 10:55
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
Old a scris:
Azima e una, dar vorbeam despre altceva: spune ca-i paine sacra? Parca despre asta vorbeam. Am zis cumva ca cina de taina a lui isus cu ucenicii nu a fost tinuta cu azima? Nu-mi amintesc sa fi spus asa ceva. | Pe topic s-a pus şi problema aceasta. N-am spus că e sacră, am spus doar că e un simbol şi am fost contestat că nu scrie în Biblie. Mă întreb totuşi ce consideri că este?
Old a scris:
Asa ca arati infatuare cam de pomana! | Arătarea textelor biblice nu este infatuare. Nu înţeleg de ce te-ai enervat...
Ultima modificare de didymus (12/02/13 11:08)
|
|
12/02/13 11:07
|
|
+Archangel+
Moderator
 Locatie: Ploiesti, RO
Inregistat: 05/07/06
|
|
didymus a scris:
Aşa cum zicea legea lui Moise, timp de 7 zile nu se consuma pâine dospită. La aceasta mai adaugă timpul de pregătire (curăţenia) plus că azima se prepara înainte. Concluzia: era imposibil ca la data Cinei de Taină să se fi găsit fărâmitură de pâine dospită în casă. |
Greseala mea. Nu mi-am dat seama ca era prima zi a praznicului Azimelor. Da, au avut la masa azima.
didymus a scris:
Eşti convins de asta? Botezul se poate administra prin stropire, ori prin îngropare în nisip? |
Botezul se administreaza cu apa. Dar nu spune daca apa trebuie sa fie dulce sau sarata, nu spune ca trebuie sa fii intr-un bazin, lac sau rau, dimineata, la pranz sau seara.
didymus a scris:
În Biserica ta nu se cere binecuvântarea pentru pâinea de la Cina Domnului? Pâinea aceea nu este "specială" (dacă nu-ţi place termenul de sfinţită/binecuvântată)? Se poate da la câine, ori ce rămâne se aruncă la gunoi? |
Painea aceea nu este "speciala". "Speciala" este semnificatia si anume jertfa Domnului Isus. Dupa ce se incheie "pomenirea" de care a vorbit Isus poti sa faci ce vrei cu painea ramasa. Ea nu capata nicio proprietate noua in urma acestui ritual. Este fix aceeasi paine. Eu nu cred in transubstantiere.
didymus a scris:
N-am înţeles despre ce "sistem de gândire dualist" este vorba. |
Notiunile de sacru si profan au fost straine crestinismului primar. Ele au fost introduse mai tarziu de cei care au fost influentati de filosofia dualista.
_______________________________________ A sti nu inseamna a fi!
|
|
12/02/13 13:38
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
+Archangel+ a scris:
Greseala mea. Nu mi-am dat seama ca era prima zi a praznicului Azimelor. Da, au avut la masa azima. | Apreciez onestitatea ta.
+Archangel+ a scris:
Botezul se administreaza cu apa. Dar nu spune daca apa trebuie sa fie dulce sau sarata, nu spune ca trebuie sa fii intr-un bazin, lac sau rau, dimineata, la pranz sau seara. | Aşa este, nu se dau amănuntele acestea. Important e să se folosească simbolul adecvat: "mormântul" de apă în care se îngroapă "omul vechi".
+Archangel+ a scris:
Painea aceea nu este "speciala". "Speciala" este semnificatia si anume jertfa Domnului Isus. | Corect, însă semnificaţia e conferită de semn; iar semnul e simbolul cu pricina: pâinea. Nu folosim la orice cină azima, ci doar la Cina Domnului, prin aceasta pâinea nedospită devenind mai "specială" în sensul că ne aminteşte (pomeneşte)de Jertfa lui Hristos - aşa cum ne-a cerut chiar El.
+Archangel+ a scris:
Dupa ce se incheie "pomenirea" de care a vorbit Isus poti sa faci ce vrei cu painea ramasa. Ea nu capata nicio proprietate noua in urma acestui ritual. Este fix aceeasi paine. Eu nu cred in transubstantiere. | Nici eu nu cred în transsubstanţiaţiune, dar asta nu înseamnă că putem trata simbolurile religioase cu lipsă de respect. Nu ştiu cum să zic, dar de exemplu nu acoperim borcanul de castraveţi cu Biblia şi nu lipim de amvon abţibilduri cu fotbalişti.
|
|
12/02/13 15:57
|
|
Old
Moderator
 Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
didymus a scris:
...Arătarea textelor biblice nu este infatuare. | Sigur ca nu> Nu aratarea textelor biblice, ci cand cineva te cheama mereu la Biblie ii spui sa-si puna mana la gura. Parca tu o tot tineai cu termeni si cu practici ale bisericilor, si tu trebuia sa te intorci la Biblie. Cand ai reusit sa te intorci, spui altuia sa-si puna mana la gura? Trebuia sa-ti spui tie cat ai scaldat-o cu termeni ce nu-s in Biblie.
Nu înţeleg de ce te-ai enervat... |
Asta de unde ai scos-o? Nu mai aveai subiect de discutii?
didymus a scris:
Nu folosim la orice cină azima, ci doar la Cina Domnului, |
E interzis la alta cina?
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
12/02/13 22:08
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
Old a scris:
Sigur ca nu> Nu aratarea textelor biblice, ci cand cineva te cheama mereu la Biblie ii spui sa-si puna mana la gura. Parca tu o tot tineai cu termeni si cu practici ale bisericilor, si tu trebuia sa te intorci la Biblie. Cand ai reusit sa te intorci, spui altuia sa-si puna mana la gura? Trebuia sa-ti spui tie cat ai scaldat-o cu termeni ce nu-s in Biblie. Asta de unde ai scos-o? Nu mai aveai subiect de discutii? | Îmi cer iertare dacă te-ai simţit vizat şi pentru că nu te-ai enervat.
Old a scris:
E interzis la alta cina? |
Nu e interzis, doar că nu obişnuim. Eu personal n-am cinat niciodată cu azimă. Tu?
|
|
13/02/13 07:23
|
|
Old
Moderator
 Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
didymus a scris:
Îmi cer iertare dacă te-ai simţit vizat şi pentru că nu te-ai enervat.
|
Nu trebuie sa-ti ceri iertare pentru sentimentele mele, ci daca o faci, o faci pentru afirmatia ta. Cu atat mai mult nu trenbuie sa-ti ceri iertare pentru ca nu m-am enervat. Adica trebuia sa ma enervez ca sa nu-ti mai ceri iertare? Acuma chiar ca ma enervezi.
Nu e interzis, doar că nu obişnuim. Eu personal n-am cinat niciodată cu azimă. Tu? |
Daca n-ai luat tu niciodata e altceva. Vorbeam pe aici despre ce este biblic. Eu am mancat azima fara sa fie vorba de Cina Domnului. Nu stiu daca lipia de la shaorma este azima sau nu.
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
13/02/13 07:52
|
|
didymus
membru
Locatie: Romania
Inregistat: 03/02/13
|
|
Old a scris:
Acuma chiar ca ma enervezi. | Q.E.D.  Acuma hai frate, chiar nu şti de glumă?
Old a scris:
Eu am mancat azima fara sa fie vorba de Cina Domnului. | Şi eu. dar nu la cină (masa de seară). Bine că s-a lămurit subiectul.
|
|
13/02/13 08:14
|
|
Old
Moderator
 Locatie: cluj
Inregistat: 18/01/08
|
|
didymus a scris:
Şi eu. dar nu la cină (masa de seară). Bine că s-a lămurit subiectul. |
Tare simplu! Mie nu mi se pare ca s-a lamurit subiectul. Daca ar fi asa de simplu ar intelege toti. Ce te faci ca sunt multe biserici care iau cina Domnului cu paine obisnuita? Ii bagi in iad? Intrebarea e in practica bisericii cum s-a facut? Cum au facut apostolii? Cum au facut urmasii lor? Au considerat ca painea trebuie sa fie tot azima? Sau au considerat ca Isus a folosit painea ce o avea atunci la indemana, dar cand aveau la indemana alta paine au facut cu alta paine, pentru ca oamenii sa nu se intoarca spre elementul palpabil al cinei Domnului ci sa treaca dincolo de el si sa vada jerfa lui Isus? Daca ai ajunge intr-o adunare de credinciosi care au inteles ca nu painea este important ci ceea ce este dincolo, adica jertfa Domnului ai lua ce paine este sau nu ai lua? Daca ai lua asa cand tu stii ca trebuie altfel, nu-ti incarci constiinta? Daca nu ai lua, nu-i condamni pe ei prin gestul tau, si ei toti pacatosi iar tu singur sfant?
Vezi? Nu-i asa de simplu.
_______________________________________ Cunosti cu adevarat valoarea vietii in momentul in care viata atarna de un fir ce-i gata sa se rupa.
|
|
13/02/13 08:39
|
|
|
Felicitari Craciun, Felicitari cu ocazia Craciunului si Anului Nou, Felicitari electronice de sarbatori, Felicitari cu mesaj crestin Nasterea Domnului, Mesaje sarbatori de iarna, Urari de Anul nou, Urari sarbatori |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mergeti la
|
Powered by PunBB
© Copyright '02-'04 Rickard Andersson
|
|
|
|
|